اسپانیا حکم بازداشت رئیس جمهور و نخست وزیر سابق چین را صادر کرد

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران: دادگستری اسپانیا، روز سه شنبه، حکم بازداشت بین المللی علیه جیانگ زمین رئیس جمهوری سابق چین و لی پنگ نخست وزیر سابق این کشور را صادر کرد.

اسپانیا حکم بازداشت رئیس جمهور و نخست وزیر سابق چین را صادر کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در چارچوب پرونده ای درباره نسل کشی در تبت بین سال های 1980 تا 1990، دادگستری اسپانیا، روز سه شنبه، حکم بازداشت بین المللی علیه جیانگ زمین، رئیس جمهوری سابق چین و لی پنگ، نخست وزیر سابق این کشور را صادر کرد.

دادگاهی در مادرید خود را برای تحقیق در این مورد ذی صلاح قلمداد می نماید؛ زیرا یکی از شاکیان که یک تبتی تبعیدی است، تابعیت اسپانیایی دارد و دادگستری چین نیز هنوز درباره این ادعاها تحقیقاتی را شروع ننموده است.

دادگستری اسپانیا از سال 2005 خود را برای تعقیب جنایات گسترده ای نظیر نسل کشی، مشروط بر اینکه در کشور مربوطه قبلا تحقیقاتی در این زمینه انجام نداده باشد، را ذی صلاح می داند.

این دادگاه اسپانیایی در تصمیمی که روز سه شنبه آن را اظهار داشت، تأکید کرد نشانه هایی دال بر مشارکت جیانگ زمین، لی پنگ و سه مسئول سیاسی دیگر سابق چین در این جنایات وجود دارد.

این دادگاه اسپانیایی اعلام نموده است به دلیل فعالیت طولانی مدت این مقامات در دوره ای که تحقیقات اجرا شده است و با توجه به وجود شواهدی در تایید مشارکت آنها در این جنایات، این دادگاه خود را مجاز می داند حکم بازداشت بین المللی علیه این متهمان صادر کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3681

به "اسپانیا حکم بازداشت رئیس جمهور و نخست وزیر سابق چین را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا حکم بازداشت رئیس جمهور و نخست وزیر سابق چین را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید