افزایش بیش از 15 درصد اجاره بها در بوشهر ممنوع شد

به گزارش سهندبلاگ، رئیس اتحادیه مشاوران املاک بوشهر گفت: با توجه به مصوبه و ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای حمایت از مستأجران، افزایش بیش از 15 درصد اجاره بهای املاک در این استان ممنوع است.

افزایش بیش از 15 درصد اجاره بها در بوشهر ممنوع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، احسان آستانه اضافه نمود: بر پایه این مصوبه که از 8 تیر لازم الاجرا شده، بیشترین افزایش اجاره بهای تمدید ملک در تهران 25 درصد، کلان شهرها 20 درصد و دیگر شهرها 15 درصد باید اعمال گردد که این افزایش در تمامی شهرهای استان بوشهر 15 درصد است.

وی اعلام کرد: بستن قرارداد تمدید فراتر از این مصوبه تنها در صورتی که در هر دو طرف معامله راضی به افزایش بیشتر باشند، مانعی ندارد، اما ما توصیه می کنیم که صاحبان املاک و مستأجران با همان افزایش 15 درصدی قرارداد ببندند.

آستانه ادامه داد: این مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا به تمامی بنگاه داران املاک استان ابلاغ شده و از دستگاه قضایی استان نیز انتظار است تا در اجرایی کردن این مصوبه، اتحادیه را کمک کند.

وی گفت: هرچند که این مصوبه نقاط ابهامی دارد، اما هم برای واحدهای مسکونی و هم واحدهای تجاری اعمال خواهد شد.

آستانه با اشاره به آسیب زدن همه گیری کرونا به کسب وکارها و مشاغل، از مالکان خواست تا هوای اجاره نشین ها را داشته باشند و از افزایش اجاره بها با نرخ های غیرمتعارف خودداری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9488

به "افزایش بیش از 15 درصد اجاره بها در بوشهر ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بیش از 15 درصد اجاره بها در بوشهر ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید