انتشار اطلاعات و گزارش های قیمت و بازار مسکن ممنوع شد

به گزارش سهندبلاگ، وزیر راه و شهرسازی گفت: به معاونت مسکن دستور داده ام تا آمار و اطلاعات مربوط به بازار ماهانه مسکن را منتشر نکند.

انتشار اطلاعات و گزارش های قیمت و بازار مسکن ممنوع شد

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمد اسلامی به مناسبت شروع هفته دولت در برنامه گفت وگوی ویژه خبری گفت: در بخش مسکن، مبنای تصمیم گیری ما طرح جامع مسکن است که مرتباً در حال به روز رسانی است.

وی اضافه نمود: مسکن دهک های یک و دو بر عهده نهادهای حمایتی است و دهک های 9 و 10 نیز احتیاجی به یاری دولت برای تأمین مسکن ندارند؛ دو دهک اول سالانه 100 هزار واحد مسکونی برای آنها احداث می گردد و بودجه آن نیز در هر سال تأمین می گردد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین طبق طرح جامع مسکن سالانه 200 هزار واحد مسکونی ساخته می گردد ه تا کنون در هیچ سالی تعداد احداثی ها کمتر از 80 هزار واحد نبوده است.

وی توضیح داد: هدف اصلی ما احداث سالانه 700 هزار واحد مسکن شهری مطابق طرح جامع مسکن است در سال گذشته 300 هزار واحد مسکونی ساخته شد. برای جبران کمبود 400 هزار واحدی که باید ساخته می شد، برنامه اقدام ملی را راه اندازی کردیم که 100 هزار واحد آن در بافت فرسوده است.

شکست برنامه ریزی های نوسازی بافت فرسوده

اسلامی گفت: 2 میلیون واحد مسکونی بیشتر از تعداد خانوارها داریم و 2 میلیون واحد نیز خانه های ویلایی و اقامت موقت است که در نتیجه باید روی بافت فرسوده تمرکز می کردیم. فکر می کردیم اگر روی بافت فرسوده تمرکز می شد، به راحتی می توان این بافت را احیا کرد اما در سال گذشته تنها 13 هزار نفر متقاضی ساخت مسکن در بافت فرسوده بودند. چون مردم استقبال نکردند و عدد 100 هزار واحد در این بافت محقق نشد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، 140 هزار واحد هم به وسیله صندوق پس انداز مسکن یکم به مردم واگذار شده است.

مسکن مهر

وی اظهار داشت: در 7 سال گذشته 1 میلیون و 300 هزا واحد مسکن مهر به مردم واگذار شده است اینکه گفته می گردد 4 میلیون واحد ساخته شده، اشتباه است و معلوم است که چه تعداد خانه در این طرح احداث شده و چه تعداد خانوار در واحدهای خود مستقر شده اند.

اسلامی اضافه نمود: سال جاری پرونده مسکن مهر بسته می گردد. ما وارث 500 هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام بودیم که بخش اعظم آن تکمیل و واگذار شده و تنها 70 هزار واحد باقی مانده است.

طرح اقدام ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح ملی مسکن گفت: 530 هزار نفر در این طرح تأیید نهایی شدند تا کنون 16 هزار نفر حساب در بانک عامل بخش مسکن افتتاح نموده اند و 900 میلیارد تومان نیز مجموع واریزی ها بوده است.

وی ادامه داد: در شهرهایی که زمین را گروهی به مردم واگذار نموده ایم تا خودشان اقدام به ساخت و ساز نمایند، استقبال بیشتری از طرح ملی مسکن اجرا شده است؛ آورده های مردم با آورده های پیمانکاران اضافه می گردد تا فرآیند ساخت و ساز سرعت بیشتری بگیرد؛ فعلاً زود است که بگوییم مردم از طرح ملی مسکن استقبال ننموده اند.

وام ودیعه مسکن

اسلامی با بیان اینکه 2 میلیون و 220 هزار نفر در وام ودیعه مسکن، پیامکی ثبت نام کردند، گفت: 1 میلیون و 600 هزار کد ملی واقعی بود که 380 هزار پرونده تأیید شد.

وی ادامه داد: تا کنون 100 هزار نفر از متقاضیان وام ودیعه مسکن به بانک ها معرفی شده اند از این هفته وام ودیعه مسکن دست مردم را می گیرد و هیچ مسئله ای بر سر راه اجرای آن نیست.

وزیر راه و شهرسازی رقم این تسهیلات را برای تهران 50، کلانشهرها 30 و سایر شهرها 15 میلیون تومان عنوان و اظهار کرد: بروکراسی اداری و بانکی دریافت این تسهیلات بسیار ساده است و قرار است به زودی از 140 هزار صاحبخانه ای که هیچ رقمی به اجاره بهای قرارداد تمدیدی مستأجران خود اضافه ننموده اند، در شبکه دو سیما تقدیر کنیم.

وی درباره بازار مسکن و قیمت متری 21 میلیون تومانی آن در تهران گفت: به معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی دستور داده ام تا اطلاعات و آمار قیمت های بازار مسکن را منتشر نکند.

توسعه زیرساخت های جاده ای

وزیر راه با بیان اینکه تا سرانجام دولت دوازدهم از 2 هزار و 100 کیلومت ر آزادراه به 3 هزار و 100 کیلومتر می رسیم، گفت: به طور متوسط در دولت های یازدهم و دوازدهم سالانه 800 کیلومتر بزرگراه احداث شده است. تا کنون 5 هزار و 600 کیلومتر بزرگراه احداث شده و تا سرانجام دولت دوازدهم 900 کیلومتر دیگر بزرگراه ساخته می گردد.

وی با بیان اینکه نقشه راه ما در توسعه زیرساخت های جاده ای، سند جامع لجستیک است، یادآور شد: در 5 سال قبل که بهترین حالت در ترانزیت بود، 13 میلیون تن بار از کشور ترانزیت شد اما سال گذشته با به کارگیری استراتژی ایران زیرو از سوی آمریکایی ها و یاری اقتصادی به کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز برای توسعه زیرساخت های حمل و نقلی خود با هدف دورز زدن حمل بار از ایران و به حداقل رساندن حجم ترانزیت بار عبوری از کشورمان، این شاخص به 8 میلیون تن کاهش یافت و درآمد ترانزیتی ما 700 میلیون دلار بود.

اسلامی به اشاره به اهمیت اولویت دادن به ترانزیت بار میان روسیه و هند از جهت ایران که 90 میلیون تن بار در این کریدور در سال جابه جا می گردد، گفت: برای دستیابی به این هدف، علاوه بر آنکه خود بندر چابهار را توسعه دادیم و ظرفیت آن را در سال گذشته از 2.5 به 8.5 میلیون تن در سال ارتقا دادیم، تسریع در احداث راه آهن چابهار-زاهدان را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

وی اضافه نمود: سال جاری میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار از 900 هزار تن در سال 96 به 4.5 میلیون تن خواهد رسید.

راه آهن چابهار-زاهدان سال آینده به بهره برداری می رسد

وزیر راه درباره راه آهن چابهار-زاهدان با اشاره به برداشت از صندوق توسعه ملی برای تسریع در اجرای این پروژه گفت: سال آینده این پروژه به بهره برداری خواهد رسید. در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این طرح 56 درصد است ولی وقتی من وارد وزارت راه شدم، پیشرفت این پروژه، 32 درصد بود.

وی با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه راه آهن های سی آی اس برای هماهنگی در ایجاد تعرفه ترجیحی گمرکی کالا که در اتحادیه اوراسیا یکسان است، اضافه نمود: در حالبخش باری حاضر راه آهن ایران-ترکیه برای عبور کالا از ترکیه به اروپا را نیز فعال نموده ایم؛ تعرفه ترجیحی گمرکی هم میان ایران و ترکیه و 4 کشور همسایه تعریف شده که در روان سازی تردد کالا با ریل از ایران به ترکیه و اروپا بسیار مؤثر است.

حمل و نقل هوایی / اعطای وام از صندوق توسعه به ایرلاین ها برای واردات هواپیما

اسلامی درباره خرید ناوگان جدید هوایی گفت: ایرلاین های ما خریدار هواپیما هستند و با فرمول هایی که بلدند، هواپیمای مورد احتیاج خود را خریداری و وارد کشور می نمایند. در حال حاضر بحران کمبود هواپیما در کشور نداریم.

وی ادامه داد: با صندوق توسعه ملی هماهنگ شده تا برای خرید هواپیما در سایزهای مختلف و مورد احتیاج با هدف افزایش جهتهای پروازی به بعضی فرودگاه های کوچک و نیز پروازهای دوربرد بین المللی، به ایرلاین ها تسهیلات داده گردد.

وزیر راه و شهرسازی درباره زیان وارده به ایرلاین ها در اثر کرونا گفت: بر اساس گزارش انجمن شرکت های هواپیمایی، در 5 ماه 700 میلیون دلار به ایرلاین ها زیان وارد شد که 2 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به شرکت های هواپیمایی و ریلی قرار است اعطا گردد؛ اما میزان کارکرد این تسهیلات تا کنون 30 درصد بوده است؛ ایرلاین ها در حال اجرا تشریفات بانکی دریافت این تسهیلات هستند.

وی در مورد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در پروازها گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا مجازات هایی را برای کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت ننمایند، در نظر گرفته است. تمام این پروتکل ها کنترل شده و اگر مسافری، از عدم اجرای آنها در پروازها یا فرودگاه ها شکایتی داشت، با اعلام شماره پرواز به سازمان هواپیمایی کشوری، ما را نسبت به عدم رعایت این پروتکل ها مطلع کند تا با متخلفان برخرود گردد.

اسلامی بیان داشت: به هیچ وجه ضوابط بهداشتی در پروازها قابل چانه زنی نیست و ایرلاین ها برای ما برگه نیاورند که ایکائو چنین اظهار نظری نموده است؛ ضوابط بهداشتی کرونا در ایران را ستاد ملی مبارزه با کرونا مشخص می نماید نه ایکائو.

توسعه زیرساخت های ریلی

وزیر راه در مورد زیرساخت های ریلی نیز توضیح داد: تا سرانجام دولت دوازدهم، طول ریل کشور از 10 هزار به 14 هزار کیلومتر افزایش می یابد.

به گفته اسلامی، سه استان اردبیل، خراسان شاقتصادی و کردستان تا سرانجام دولت دوازدهم به شبکه ریلی متصل می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9193

به "انتشار اطلاعات و گزارش های قیمت و بازار مسکن ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار اطلاعات و گزارش های قیمت و بازار مسکن ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید