انتقاد ترامپ از چین با لحنی تند و بی سابقه

به گزارش سهندبلاگ، رییس جمهوری آمریکا در تازه ترین توئیت خود باری دیگر چین را بابت شیوع کرونا مورد انتقاد قرار داده است اما این بار با ادبیاتی نامتعارف تر و لحنی تندتر.

انتقاد ترامپ از چین با لحنی تند و بی سابقه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ در آخرین موضع گیری خود علیه پکن، از ادبیاتی غیررسمی تر استفاده نموده و برای خطاب قرار دادن طرف چینی، کلماتی نظیر ابله و احمق را به کار برده است. رییس جمهوری آمریکا عملکرد چین را عامل شیوع کرونا در دنیا معرفی نموده است.

در توئیتی که ترامپ منتشر نموده، آمده است: یک احمقی در چین به تازگی بیانیه ای منتشر کرد که به جز چین همه را بابت ویروسی که اکنون صدها هزار کشته برجای گذاشته، سرزنش می نماید. لطفاً به این ابله شرح دهید، این بی کفایتی چین بود، نه چیزی غیر از آن که این کشتار جمعی دنیای را رقم زد.

این که ترامپ در این توئیت دقیقاً کدام مقام چینی را مدنظر داشته است، معلوم نیست اما محتمل است منظور رییس جمهوری آمریکا، سفیر چین بوده باشد. ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل به تازگی در بیانیه ای خاطرنشان کرد: ایالات متحده باید از رفتارهایش در انداختن تقصیرها به گردن کشوری دیگر در دوران پاندمی کروناویروس دست بکشد و در مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل شرکت کند.

یک سخنگوی ارشد دولت چین نیز اخیراً اظهار کرد، باور به این که پکن با یاری به دیگر کشورها در زمینه مقابله با کرونا، در حال رقابت برای رهبری دنیای است، کوته فکرانه و نامعقول است.

در هفته های گذشته ترامپ بارها پکن را مورد انتقاد شدید قرار داده است؛ از جمله در نامه ای که اخیراً به سازمان بهداشت دنیای نوشته است. او پیش از این چین را عامل ارتکاب اشتباهی هولناک در شیوع کروناویروس جدید دانست که کوشش نموده بر آن سرپوش بگذارد.

او یک بار هم در توئیتی ضمن حمله به دموکرات ها نوشته بود: دموکرات ها مثل همواره به دنبال دردسر می گردند. آنها هیچ کار سازنده ای حتی در زمان های بحران انجام نمی دهند. آنها نمی خواهند گاو شیرده خود، چین را از بابت شیوع این طاعون مقصر بدانند. چین دارد تقصیر را به گردن اروپا می اندازد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8822

به "انتقاد ترامپ از چین با لحنی تند و بی سابقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد ترامپ از چین با لحنی تند و بی سابقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید