انتقاد سندرز از بحران بیکاری و قرنطینه تجملی ثروتمندان در آمریکا

به گزارش سهندبلاگ، سناتور ارشد آمریکایی با اشاره به اقتصاد متقلبانه و نابرابر آمریکا گفت که کارگران در این کشور مجبور به بازگشت به کار هستند اما ثروتمندان در خانه های اعیانی خود در قرنطینه به سر می برند.

انتقاد سندرز از بحران بیکاری و قرنطینه تجملی ثروتمندان در آمریکا

برنی سندرز سناتور آمریکایی و نامزد پیشین حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری بامداد یکشنبه در پیامی توئیتری نوشت: در حالی که ثروتمندان در آسایش خانه های تابستانی خود در قرنطینه هستند، کارگران کم درآمد مجبور به بازگشت به کار شده و جان خود را به خطر می اندازند.

سندرز در ادامه تاکید نمود که شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن در آمریکا باعث شده است نابرابری های نظام اقتصادی آمریکا آشکار گردد.

وی در پیامی دیگر با اشاره به بحران بیکاری ناشی از شیوع کووید19 نوشت: در حالی که نزدیک به 40 میلیون نفر در آمریکا نام خود را برای بیکاری ثبت نموده اند، طبقه میلیاردرها در حال افزودن صدها میلارد دلار به ثروت خود است. اگر این مساله اقتصاد متقلبانه ما را آشکار نمی نماید، نمی دانم چه چیزی آشکار می نماید.

روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته در گزارشی نوشت که به دنبال افزایش شیوع ویروس کرونا و تمهیدات مقابله با این بیماری کشنده مانند قرنطینه و ماندن در خانه، روز به روز به آمار بیکاران آمریکا افزوده می گردد و در این میان این فقرا هستند که همواره باید بیشترین سهم را در این بخش بپردازند.

براساس گزارش جدید فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) شرایط اشتغال به حدی نامناسب است که از هر سه نفر از 10 بزرگسال آمریکایی دو نفر می گویند که نمی توانند هزینه های سه ماهه را با پس انداز یا وام در صورت از دست دادن شغل تأمین نمایند و این نشان می دهد که آنها برای چالش های اقتصادی فعلی آماده نبودند.

براساس داده های فدرال رزرو، یک نفر از هر پنج نفر شهروند آمریکایی که در ماه فوریه(بهمن98) دارای شغل بوده در حال از دست دادن شغل خود در ماه های آینده است و سهم فقرا نیز در این میان از دیگران بیشتر است.

بانک مرکزی آمریکا همچنین می گوید، 39 درصد از افرادی که درآمد سالانه آنان زیر 40 هزار دلار بوده بیکار شده اند و این در حالی است که تنها 13 درصد از افرادی که درآمد سالانه آنان بیش از 100 هزار دلار بوده هم اکنون بیکار شده اند.

در پی دستور مقام های ایالتی و فدرال آمریکا برای در خانه ماندن و جلوگیری از شیوع کرونا، اقتصاد این کشور با ضربه شدیدی روبرو شده است و نرخ بیکاری در این کشور در ماه آوریل(اردیبهشت) به 14.7 درصد رسید.

دانشگاه جان هاپکینز در جدیدترین آمار خود اعلام نموده که شمار نهایی مبتلایان دنیای کرونا به بیش از چهار میلیون و 634 هزار نفر و شمار مرگ ومیر این ویروس به نزدیک به 312 هزار نفر در دنیا رسیده است.

در آمریکا نیز با افزایش شیوع کرونا، تا به امروز بیش از یک میلیون و 467 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 88 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

براساس داده های وزارت کار آمریکا، به علت تعطیلی مشاغل تنها در هفته گذشته بیش از 3 میلیون نفر در آمریکا درخواست دریافت بیمه بیکاری داده اند و از اویل ماه مارس- آوریل(اسفند98-اردیبهشت99) تا کنون 36 میلیون نفر به علت کرونا در آمریکا بیکار شده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8790

به "انتقاد سندرز از بحران بیکاری و قرنطینه تجملی ثروتمندان در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد سندرز از بحران بیکاری و قرنطینه تجملی ثروتمندان در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید