انتقاد مسکو از کوشش آمریکا و کانادا برای ارسال تسلیحات به اوکراین

به گزارش سهندبلاگ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، بهانه جویی آمریکا و کانادا برای ارسال سلاح های تسلیحات پرنده کشنده به اوکراین، تنها باعث تحریک مقامات کی یف به ماجراجویی جدید نظامی می گردد.

انتقاد مسکو از کوشش آمریکا و کانادا برای ارسال تسلیحات به اوکراین

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس،ماریا زاخاروا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در تفسیری تاکید نمود، آمریکا و کانادا آشکارا کوشش می نمایند تا بهانه ای برای ارسال گسترده تر تسلیحات پرنده به اوکراین پیدا نمایند.

به گفته وی، این دو کشور به دنبال بهانه بوده و شبه نظامیان محلی در دونباس را در تیراندازی هایی که از سوی نیروهای دولتی اوکراین صورت می گیرد، مقصر جلوه می دهند. این دیپلمات اضافه نمود: چنین احساس می گردد که این کوششها تصادفی نیستند. مقامات واشنگتن و اوتاوا آشکارا کوشش می نمایند تا بهانه ای برای ارسال گسترده تسلیحات نظامی کشنده به اوکراین پیدا نمایند. در حالیکه با این اقدام خود تنها رهبران اوکراین را به سمت ماجراجویی های نظامی جدید سوق خواهند داد.

زاخاروا گفت: دولت کانادا ازهم اکنون علنا اعلام نموده که حاضر است به شرکتهایی کانادایی این مجوز را بدهد تا به ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین بپردازند، بدون آنکه به عواقب چنین تصمیمی بیانیشند. در آمریکا نیز شرکتهای تولیدنماینده تسلیحاتی، بخصوص AirTronic USA که از قبل به ارسال سلاح به کی یف اشتغال داشته، موافقت وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون را در این زمینه بدست آورده اند، هرچند مقامات رسمی در واشنگتن می گویند هنوز در این مورد تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید نمود: من می خواهم در اینجا به کسانی که چنین تصمیماتی می گیرند یادآور شدم که به فکر مسئولیت سنگین خود و عواقب چنین اقداماتی باشند که تنها باعث تضعیف کوششها برای حل و فصل مسالمت آمیز و سیاسی مناقشه نظامی در شرق اوکراین می گردد.

وی یادآور شد: مقامات واشنگتن و اوتاوا باید بدانند که مناقشه نظامی در دونباس، از عواقب کودتای دولتی است که در سال 2014 در کی یف براه افتاد و هنوز هم حل نشده باقی مانده است. ولی تقصیر قربانی شدن مردم بی گناه این منطقه به گردن کسانی خواهد بود که تسلیحات کشنده پیشرفته در اختیار نیروهای دولتی قرار می دهند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7892

به "انتقاد مسکو از کوشش آمریکا و کانادا برای ارسال تسلیحات به اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد مسکو از کوشش آمریکا و کانادا برای ارسال تسلیحات به اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید