انگلیس درباره هوش مصنوعی تحقیق می نماید

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این درحالی است که مایکروسافت و گوگل حالت تدافعی نسبت به این فناوری دارند.

انگلیس درباره هوش مصنوعی تحقیق می نماید

این تحقیق روی مدل های بنیادینی مانند مدل های زبانی بزرگ و هوش مصنوعی مانند ابزاری که شرکت اوپن آ. آی ابداع نموده، متمرکز است.

مدل های بزرگ زبانی سیستم های هوش مصنوعی هستند که با داده های عظیمی آموزش دیده اند تا زبان انسانی را دریابند و مانند انسان به سوالات پاسخ دهند.

هوش مصنوعی مولد به ابزارهایی اشاره دارد که به کاربران اجازه می دهد محتوای جدیدی براساس درخواست کاربران انسان بسازند.

این فناوری ها پتانسیل زیادی برای افزایش بهره وری انسان دارند و مدت زمان لازم برای ارائه یک کپی ساده جهت اهداف بازاریابی یا کد نویسی را کاهش می دهند.

با این وجود آنها سروصدای زیادی به پا کردند زیرا رگولاتورها از سرعت توسعه سیستم های هوش مصنوعی و استفاده از آن در بازار کار بیمناک هستند.

سازمان رقابت و بازارهای انگلیس در بیانیه ای اعلام نمود چگونگی منظره رقابتی برای مدل های پایه و استفاده از آنها می تواند تکامل یابد، فرصت ها و خطراتی را که چنین سناریوهایی به همراه دارند، آنالیز خواهد نمود و اصول راهنما را برای حمایت از رقابت و حمایت از مصرف نمایندگان با توسعه مدل های پایه منتشر خواهد نمود.

سارا کاردل، مدیر ارشد اجرایی سازمان رقابت و بازارهای انگلیس در بیانیه ای اعلام نمود: هوش مصنوعی در چند ماه اخیر به آگاهی عمومی نفوذ نموده است اما ما از مدتی آن را تحت نظر داشتیم. این فناوری با سرعت در حال توسعه است و پتانسیل آن را دارد که شیوه رقابت کسب و کارها را تغییر دهد و بعلاوه رشد مالی قابل توجهی را ایجاد کند.

اودر ادامه اضافه کرد: بسیار مهم است که مزایای بالقوه این فناوری به آسانی برای کسب وکارها و مصرف نمایندگان بریتانیا قابل دسترسی باشد، و از سوی دیگر از مردم در مقابل مواردی مانند اطلاعات نادرست یا گمراه نماینده محافظت گردد.

این سازمان دیدگاه ها و شواهد را تا مهلت 2 ژوئن آنالیز خواهد نمود. پس از آن، رگولاتورها گزارشی درباره یافته های آن در سپتامبر منتشر می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19097

به "انگلیس درباره هوش مصنوعی تحقیق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس درباره هوش مصنوعی تحقیق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید