انگل 100 میلیون دلاری ، پرفروش ترین فیلم سال در دنیای سینمای مستقل

به گزارش سهندبلاگ، نخستین فیلم کره ای برنده نخل طلایی جشنواره کن بیش از 100 میلیون دلار در جهان فروخت و رکورد کارنامه کارگردانش را شکست.

انگل 100 میلیون دلاری ، پرفروش ترین فیلم سال در دنیای سینمای مستقل

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین، انگل به کارگردانی بونگ جون-هو پیروز ترین فیلم سینمای مستقل جهان در سال 2019 است و انتظار می رود دست کم در دو بخش بهترین فیلم و بهترین فیلم بین المللی نامزد دریافت جایزه اسکار گردد.

  • فیلم برنده نخل طلا در جهت رکوردشکنی | پنج میلیون تماشاگر در هشت روز

انگل داستانی از تفاوت های طبقه های اجتماعی را در جامعه امروز کره جنوبی روایت می نماید و از محبوب ترین فیلم های سال جهان به شمار می رود. این فیلم بهار سال جاری جایزه نخل طلا را از جشنواره کن برد و به ویژه در آمریکا چنان به دل مخاطبان نشسته که مدیران سینماهای زنجیره ای آلامو درفت هاوس در تگزاس تصمیم گرفتند یکی از سالن های خود را به نام کارگردان آن یعنی بونگ جون-هو نامگذاری نمایند.

بر اساس آمار فروش سایت معتبر کام اسکور، انگل 2.6 میلیون دلار در یک هفته فقط در آمریکا فروخت تا مجموع درآمد آن در این کشور پس از چهار هفته به 7.5 میلیون دلار برسد. این فیلم تا امروز بیش از 109 میلیون دلار در جهان فروخته و انتظار می رود فروش خوب آن همچنان ادامه داشته باشد. ضمن اینکه اگر انگل نامزد یا برنده اسکار گردد، در اکران دوباره می تواند به رسیدن به مرز 150 میلیون دلار هم امیدوار باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5192

به "انگل 100 میلیون دلاری ، پرفروش ترین فیلم سال در دنیای سینمای مستقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگل 100 میلیون دلاری ، پرفروش ترین فیلم سال در دنیای سینمای مستقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید