باید برای قهرمانان ورزشی ایجاد انگیزه کنیم

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/کرمانشاه سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: باید با ایجاد انگیزه و حمایت از قهرمانان ورزشی نگذاریم فکر مهاجرت به ذهن آنها خطور کند.

باید برای قهرمانان ورزشی ایجاد انگیزه کنیم

علی رضایی در نشستی خبری با ورزشی نویسان کرمانشاه، بااشاره به موج مهاجرت ورزشکاران ملی پوش ایرانی در یکی دو سال اخیر، اظهار کرد: یک ورزشکار شاخص در زندگی حرفه ای خود تمام کوششش را بکار می گیرد تا بتواند به قهرمانی برسد، مدال بگیرد و برای کشورش افتخار آفرینی کند.

به گزارش خبرنگاران، رضایی اضافه نمود: دولت هم وظیفه دارد در قبال زحمت، مشقت و تمرینات طاقت فرسایی که این قهرمانان متحمل می شوند، مزد این سختی ها را داده و حمایت لازم را از آنها داشته باشد.

نماینده کنگاور، صحنه و هرسین با تاکید براینکه دولت نباید هیچ کوتاهی در حمایت از ورزشکاران داشته باشد، اضافه نمود: اگر به ورزشکاران و قهرمانانمان توجه کافی کنیم، در واقع برای آنها ایجاد انگیزه نموده ایم تا با قدرت بیشتری به جهت قهرمانی خود ادامه دهند.

وی مطرح نمود: البته به واسطه تحریم هایی که در سطح کلان با آن روبرو ایم، دولت محدودیت هایی در بحث منابع اقتصادی دارد که دود آن به چشم ورزشکاران هم می رود.

رضایی یادآورشد: با این وجود، معتقدم برای ورزشکارانی که پرچم کشورمان را در دنیا به اهتزاز در می آورند، باید از نظر اقتصادی و معیشتی در حدی از آنها حمایت کنیم که به فکر مهاجرت نباشند.

وی تاکید نمود: درحوزه قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی کوشش خواهیم کرد تا بتوانیم حمایت های لازم را از قهرمانان ورزشی کشور داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه به شرایط قهرمانان و تیم های ورزشی کرمانشاه و نبود اسپانسر برای حمایت از آنها اشاره نمود و گفت: ریشه تمام مشکلاتی که در بحث حمایت از این قهرمانان و تیم ها داریم، صنعتی نبودن کرمانشاه است.

وی اضافه نمود: در استان های صنعتی مانند اصفهان، مرکزی، مازندران و آذربایجان ها سرمایه گذاران و کارخانه داران از ورزش استانشان حمایت می نمایند و قهرمانانشان بدون مشکل به جهت قهرمانی خود ادامه می دهند، این درحالی است که در کرمانشاه به دلیل عدم حمایت سرمایه گذاران، قهرمانان ما تا مدتی با حمایت خانواده خود مدال های مختلفی را می گیرند، اما زمانی که به سن جوانی می رسند و حمایت خانواده از آنها کمتر می گردد، چون اسپانسری ندارند، به مرور توان آنها تحلیلی می رود و ورزش را رها می نمایند.

رضایی به قانونی که در سنوات گذشته برای جذب و استخدام قهرمانان ورزشی در مجلس تصویب شده اشاره نمود و گفت: طبق این قانون قهرمانان آسیا، دنیا، المپیک و پارالمپیک استخدام دستگاه های دولتی و یا شهرداری ها می شدند که هرچند قانونی خوب برای حمایت از اشتغال این قهرمانان است، اما گاها دستگاه های استانی به آن تمکین نمی نمایند و یا اینکه خود قانون مشکلاتی دارد که باید آن را برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: یک ورزشکار قهرمان نباید دغدغه ای غیر از ورزش داشته باشد و باید مورد حمایت کاملی قرار بگیرد، برای همین کوشش می کنیم تا در مجلس بتوانیم روی این مسئله کار کنیم.

نماینده مردم هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در ادامه بااشاره به نیمه کاره بودن بعضی پروژه های ورزشی در کرمانشاه، خاطرنشان کرد: با رایزنی هایی که با سازمان برنامه و بودجه داشته ایم، توافق شده تا طرح هایی که بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را با اختصاص بودجه مورد احتیاج ظرف دو سال آینده به اتمام برسانیم.

وی همچنین در مورد عدم عدالت در توزیع امکانات ورزشی در سطح استان کرمانشاه هم گفت: قبول دارم که توزیع امکانات ورزشی در مناطق مختلف استان عدالت رعایت نشده و در بخش بانوان هم کمبود زیرساخت هایی داریم که براین اساس، رایزنی هایی برای احداث چند سالن ورزشی جدید بویژه در بحث ورزش بانوان در مناطق محروم استان خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9769

به "باید برای قهرمانان ورزشی ایجاد انگیزه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید برای قهرمانان ورزشی ایجاد انگیزه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید