برگزاری سومین دوره آموزشی توانمند سازی تشکل های مردم نهاد قم

به گزارش سهندبلاگ، سومین دوره آموزشی توانمند سازی تشکل های مردم نهاد استان قم با حضور مدیر کل دفتر امور مجامع و تشکلهای مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

برگزاری سومین دوره آموزشی توانمند سازی تشکل های مردم نهاد قم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، سومین دوره آموزشی توانمند سازی تشکل های مردم نهاد استان قم، سه شنبه 27 فروردین 1398 با حضور جلال تاجیک مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی و حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی قم و مهدی صابر کارشناس مسئول سرمایه گذاری استانداری قم برگزار گشت.

حمید یزدانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر و روزجوان گفت: تشکل های مردم نهاد از شاخصه های جوامع توسعه یافته است که از طریق آموزش و تقویت آنان، جامعه در راستا رشد و ترقی قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: اگر سمن ها به درستی شکل بگیرند، بار سنگینی از وظایف سازمان ها برداشته خواهد شد. لذا آموزش و توانمند سازی سمن ها جزیی از وظایف دولت و سازمان محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی قم اضافه نمود: بدون تردید استفاده از ایده ها و نظرات سمن ها در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موجب موفقیت سازمان خواهد بود، سیاست ما نیز در اداره کل میراث فرهنگی استان قم استفاده حداکثری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و استفاده از ایده های نو و نظرات خلاقانه آنان است.

یزدانی شرح داد: توسعه پایدار در صنعت گردشگری مستلزم استفاده بهینه از سمن ها است و با تقویت تشکل های مردم نهاد گردشگری جایگاه اصلی خود را در جامعه به دست خواهد آورد.

جلال تاجیک مدیر کل دفتر امور مجامع و تشکلهای مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی نیز در این مراسم با اشاره به لزوم توانمندسازی تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی گفت: این مهم از سال 95 در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است و در همین رابطه دوره های آموزشی برای تشکل ها در نظر گرفته شده که سومین دوره آن در حال برگزاری است.

او خاطر نشان کرد: تشکل های مردم نهاد با فعالیت های خود می توانند به تحقق اهداف میراث فرهنگی و تقویت حوزه گردشگری کمک کنند.

تاجیک اضافه نمود: دولت باید حامی تشکل های مردم نهاد با هدف ارتقاءِ کمی و کیفی خدمات خود باشد و از سوی دیگر تشکل ها به سمتی حرکت کنند که بازوی حمایتی برنامه های دولت باشند.

مدیر کل دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی در ادامه با اشاره به سیل اخیر در ایران تاکید کرد: بسکمک از مسائل این چنین، ریشه های مدیریتی دارد که هرگاه سازمانهای مردم نهاد و سمن ها در جامعه تقویت شوند، شاهد چنین حوادثی نخواهیم بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3220

به "برگزاری سومین دوره آموزشی توانمند سازی تشکل های مردم نهاد قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری سومین دوره آموزشی توانمند سازی تشکل های مردم نهاد قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید