فصل جدیدی از تجارت بین الملل برای ایران در راه است

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، سید رسول مهاجر شامگاه چهارشنبه در نشست با هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و مدیران مالی دولتی استان سمنان در محل این اتاق، گفت: شناسایی فرصت ها و سرمایه گذاری های مشتر ک فی مابین ایران و سوئد برای ارتقا روابط، برایم بسیار مهم بود بدین علت به سمنان سفر نموده و در اولین فرصت از واحد اتوبوس سازی عقاب افشان دیدن کردم.

فصل جدیدی از تجارت بین الملل برای ایران در راه است

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ ارزان تهران از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی از فعالان مالی استان سمنان درخواست کرد انتظارات و مطالبات خود را از سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئد ارائه نمایند تا مبادلات تجاری مطلوب گسترش یابد.

صاحبان صنایع بر طرح مطالعاتی قابل ارائه اهتمام کافی داشته باشند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد از اهتمام و حمایت صاحبان صنایع در سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم اطلاع داد و گفت: اینک که تحریم ها با کوشش مجدانه دولت مردان به خاتمه راه رسیده فصل جدیدی از تجارت بین الملل در راه است و باید با تمام توان در این رقابت مالی حضور داشته باشیم.

مهاجر از فعالان، صاحبان صنایع، معادن، کشاورزان و تمام فعالان مالی درخواست کرد، نسبت به ارائه طرحها و طرح مطالعاتی قابل ارائه اهتمام کافی داشته باشند تا پیشنهادات تجاری کاملا محاسبه شده بیان گردد.

وی، سبقه تاریخی و مراودات فی مابین دو کشور ایران و سوئد را بسیار خوب خواند و توضیح داد: از سالیان دور سوئدی ها در ایران حضور داشته و در مناسبات مالی حضور پرنگی داشته اند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد اعتبار سوئدی ها در ایران را نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار بالا خواند وگفت: محصولات ساخت این کشور همیشه دارای استانداردهای جهانی بوده و دارای برند و نشان های بین المللی هستند.

عاملات دولت و بخش خصوصی در استان سمنان بسیار نزدیک است

رئیس اتاق بازرگانی سمنان نیز در این نشست تعاملات دولت و بخش خصوصی در استان را بسیار نزدیک و متناسب اعلام کرد و اضافه کرد: فرصت ها و مزیت های زیادی در سمنان وجود دارد که حتی این توانمندی ها برای مسئولان نیز شناخته شده نیست بدین خاطر سند توسعه استان همیشه با اولویت های صنعت، معدن، آموزش و کشاورزی در نظر گرفته می گردد.

علی اصغر آدینه ای نگرش و توجه به صنعت گردشگری در استان سمنان را بسیار حائز اهمیت قلمداد کرد و ادامه داد: توانمندی های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان بسیار غنی است و اگر کمی همت و مدیریت داشته باشیم اشتغال در صنعت گردشگری پایدار خواهد شد.

وی وجود کارونسراهای دست نخورده شاه عباسی در محدوده استان سمنان را به عنوان یک ثروت باستانی و فرهنگی نام برد و تاکید نمود: توریسم و گردشگران اروپایی در بازدید ازاین ابنیه ها و کارونسراهای تاریخی شگفت زده می شوند و این ارتباطات پلی می گردد برای سرمایه گذاری های مشترک.

پتانسیل های استان سمنان مناسب برای سرمایه گذاری مشترک ایران و سوئد

رئیس اتاق بازرگانی سمنان پتانسیل های صنعت، معدن، کشاورزی و موقعیت استراتژیک جغرافیایی استان سمنان را برای سرمایه گذاری مشترک ایران و سوئد مناسب ارزیابی کرد و از سفیر جمهوری اسلامی ایران درسوئد خواست تا فرصت های پیشرو را برای روابط متقابل در نظر داشته باشد.

در ادامه این نشست مشترک انتقال تکنولوژی صنایع معدنی، توانمندی های صنعت همراه با مولفه های سرمایه گذاری و گزارش کامل پتانسیل های کشاورزی و کشت گلخانه ای استان سمنان توسط مدیران مالی دولتی ارائه شد.

سید رسول مهاجر که سمت مدیر کل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه را بر عهده داشته طی هفته های آینده به عنوان سفیر جدید ایران راهی سوئد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7097

به "فصل جدیدی از تجارت بین الملل برای ایران در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل جدیدی از تجارت بین الملل برای ایران در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید