بسته های حاوی RNA در بدن انتی بادی ضد کرونا فراوری می نماید

به گزارش سهندبلاگ، یک گروه تحقیقاتی با استفاده از مهندسی زیستی، بسته هایی حاوی RNA پیام بر فراوری کردند که پس از تزریق به موش ها، RNA در موش ها ایجاد کرد.

بسته های حاوی RNA در بدن انتی بادی ضد کرونا فراوری می نماید

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، به تازگی مقاله ای در نشریه Advanced Materials به چاپ رسیده است که در آن روشی جدید برای مهندسی زیستی به منظور فراوری پروتئین ها و آنتی بادی های ویژه ارائه شده است، موادی که به توسعه واکسن های ضد ویروس SARS-CoV-2 یاری می نماید.

به عنوان بخشی از این تحقیقات، محققان یک فرآیند سلولی طبیعی را برای افزایش سطح دو پروتئین که توسط ویروس کرونا در حمله به سلول های دیگر استفاده می گردد، به کار گرفتند. آن ها در قدم بعد سلول های تقویت نماینده پروتئین را در نانوذرات بسته بندی و آن را وارد بدن موش کردند. نتایج نشان داد که موش ها آنتی بادی علیه ویروس کرونا را فراوری نموده بودند.

بیژو دونگ، نویسنده ارشد مقاله مربوط به این پروژه گفت: ما چهار سال است که روی مهندسی RNA پیام رسان کار می کنیم تا آن را مهندسی نماییم. اگر واکسن هایی که در حال توسعه هستند به خوبی کار نمایند که عالی است، اما اگر مسئله ای در آن ها ایجاد گردد، این فناوری یک گزینه جایگزین خواهد بود و ما به سرعت می توانیم این فناوری را مقیاس پذیر کنیم. در حال حاضر این کار در حد اثبات مفهوم اجرا شده است و ما نشان داده ایم که می توان از توالی RNA پیام رسان برای بهبود فراوری پروتئین، فراوری آنتی ژن ها و القای آنتی بادی استفاده کنیم.

این روش جدید با تغییر بعضی توالی های خاص RNA پیام رسان توسعه داده شده است، مولکول هایی که اطلاعات ژنتیکی را به پروتئین های عملکردی تبدیل می نمایند. با این حال، این توالی های RNA که به مناطق ترجمه نشده (UTRs) معروف هستند، نمی توانند به پروتئین تبدیل شوند. بنابراین، محققان با ایجاد تغییراتی در ساختار آن ها، پیروز به فراوری مقادیر قابل توجهی پروتئین شدند.

به گفته محققان این پروژه، UTR پلتفورمی است که می توان آن را برای هر نوع RNA پیام رسان اعمال کرد. آن ها به دنبال کشف دیگر روش های درمانی هستند.

علاوه بر این، در این پروژه محققان RNA پیام رسان را در نانوذرات لیپیدی قرار دادند و از آن به عنوان واکسن روی موش ها استفاده کردند که پس از دو هفته، سلول های ایمنی موش ها آنتی بادی ضدکرونا فراوری کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10430

به "بسته های حاوی RNA در بدن انتی بادی ضد کرونا فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته های حاوی RNA در بدن انتی بادی ضد کرونا فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید