بلغارستان: استعفای رئیس فدراسیون فوتبال به خاطر توهین نژادپرستانه

به گزارش سهندبلاگ، یوفا تنها نهاد فوتبالی است که تا کنون بازیکنانی را در ده مسابقه مختلف به دلیل رفتارهای نژادپرستانه مجازات نموده و این رویه با شدت بیشتر دنبال خواهد شد.

بلغارستان: استعفای رئیس فدراسیون فوتبال به خاطر توهین نژادپرستانه

با تور بلغارستان از کشوری اروپایی دیدن کنید.

مسابقات انتخابی یورو 2020 که دوشنبه شب در کشورهای مختلف اروپایی برگزار گردید حاشیه های زیادی به همراه داشت که استعفای رئیس فدراسیون بلغارستان یکی از تبعات آن بود.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، اتفاق های ناخوشایندی که در جریان مسابقه تیم های بلغارستان و انگلیس روی داد پیش از این با واکنش های زیادی همراه شد. سردادن شعارهای نژادپرستانه و نشان دادن سلام نازی در جریان این مسابقه سبب شد تا بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا حرکت های زشت روی سکوها را شرم آور و خبیثانه توصیف کند.

حواشی این مسابقه به قدری پررنگ بود که بویکو بوریسوف، نخست وزیر بلغارستان بلافاصله پس از دیدار درخواست استعفای رئیس فدراسیون کشورش را عنوان کرد، درخواستی که خاتمه عملی شد.

فدراسیون فوتبال بلغارستان عصر روز سه شنبه با صدور بیانیه ای که بر روی سایت رسمی فدراسیون منتشر شد از استعفای بوریسلاو میهایلوف، رئیس این فدراسیون اطلاع داد.

رئیس فدراسیون فوتبال بلغارستان که پیشتر به دلیل توهین های نژاد پرستانه تماشاگران کشورش بر ضد بازیکنان سیاه پوست سه شیرها به شدت تحت فشار قرار گرفته بود بدین ترتیب از سمت خود کنار می رود اما تحقیقات در مورد این مسابقه در کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا باز همچنان باز است.

گفته می گردد آنالیز اتفاقات این مسابقه که پیش تر نیز در بلغارستان سابقه داشته به احتمال قوی محرومیت و جریمه های سنگینی را برای فوتبال این کشور به همراه خواهد داشت.

دیدار تیم های بلغارستان و انگلیس که در نهایت با پیروزی 6 بر صفر سه شیرها به خاتمه رسید به دلیل توهین های نژادی تماشاگران بارها توسط داور مسابقه متوقف شد.

یوفا: به شدت با توهین های نژادی برخورد خواهیم کرد

یوفا در نخستین واکنش به اتفاقات صوفیه روز سه شنبه اعلام نمود که مصمم است برای مقابله با توهین های نژادی و حذف کامل این گونه حرکات از ورزشگاه های فوتبال اقداماتی جدی انجام دهد.

اتحادیه فوتبال اروپا تاکید نموده است که سخت و شدیدترین مجازات ها را برای مقابله با این حرکات زشت و مشمئز کننده در نظر گرفته است.

لندن یک روز پس از حواشی روی داده در ورزشگاه محل برگزاری مسابقه تیم های بلغارستان و انگلیس از یوفا خواست تا تنبیه های قاطعانه ای برای متخلفان در نظر بگیرد و با اقداماتی سخت گیرانه یک بار برای همواره محیط ورزشگاه های فوتبال را از اینگونه حرکات و توهین های نژادپرستانه پاک کند.

الکساندر چفرین، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا در بیانیه ای با تاکید بر اینکه یوفا مصمم به برخورد جدی با این پدیده است در بیانیه ای یادآور شد: یوفا تنها نهاد فوتبالی است که تا کنون بازیکنانی را در ده مسابقه مختلف به دلیل رفتارهای نژادپرستانه مجازات نموده و این رویه با شدت بیشتر دنبال خواهد شد.

آقای چفرین در مورد رفتارهای نژادپرستانه تماشاگران نیز تاکید نموده است که نهاد تحت رهبری وی این تخلفات را با شدیدترین مجازات ها تنبیه می نماید و چنین تنبیه هایی دامن باشگاه ها و فدراسیون ها را خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه فوتبال اروپا در خاتمه تصریح نموده است که خانواده فوتبال برای جنگ با نژادپرستی باید با دولت ها و سازمان های غیردولتی همکاری کند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3861

به "بلغارستان: استعفای رئیس فدراسیون فوتبال به خاطر توهین نژادپرستانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلغارستان: استعفای رئیس فدراسیون فوتبال به خاطر توهین نژادپرستانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید