به قیمت های غیر واقعی PS5 تن ندهید؛ الان موقع خرید نیست

به گزارش سهندبلاگ، کنسول های نسل بعد، چه پلی استیشن و چه ایکس باکس جدید، چند روزی است که عرضه شده اند. تا انتها هفته هم شاهد شروع فروش جهانی پلی استیشن 5 در اروپا و کشورهای خاورمیانه خواهیم بود. در نتیجه می توانید انتظار داشته باشید تا تعدادی PS5 هم برای فروش وارد کشور شوند. احتمالا قیمت هایی که روی کنسول گذاشته شده است را دیده و حسابی شوکه شده اید؛ با این حال، بگذارید بگوییم با اینکه این قیمت ها واقعی نیستند، اما مشاهده چنین قیمت هایی هم برای PS5، هرگز عجیب نیست.

به قیمت های غیر واقعی PS5 تن ندهید؛ الان موقع خرید نیست

قضیه بسیار ساده است؛ در حال حاضر هیچ جای جهان پلی استیشن 5 برای خرید پیدا نمی گردد. البته که از مراجع فروش رسمی صحبت می کنیم و نه از بازار سیاه. تمام باری که سونی برای پیش فروش آنلاین پلی استیشن 5 در نظر گرفته بود، در امریکای شمالی در حدود پانزده دقیقه تمام شد و در انگلستان تنها در شش دقیقه.

بحث عرضه و تقاضا مطرح است و همان طور که انتظار می رفت، تقاضا برای پلی استیشن 5 بارها بیشتر از تعداد کنسول هایی است که فراوری شده. تقصیر را گردن سونی هم نمی اندازیم. آن طور که خودشان گفته اند، تعداد PS5هایی که در همان روز اول پیش فروش شد، از تعداد کل فروش PS4 در 12 هفته ابتدایی عرضه اش بیشتر است. یعنی اساسا، سونی در شرایط نا به سامان امسال و با در نظر دریافت اینکه کارخانه های چین چند ماهی تعطیل بودند، باز هم توانسته تعداد قابل توجهی پلی استیشن 5 برای روز عرضه فراوری کند. همین که پلی استیشن 5 و ایکس باکس نسل جدید، با تمام مسائل امسال برای عرضه آماده شدند، به خودی خود معجزه است.

تقاضای بالا برای پلی استیشن 5 هم با نگاهی کوتاه به موفقیت عجیب و غریب پلی استیشن 4 در هفت-هشت سال گذشته، کاملا توجیه می گردد. جمعیت بسیار زیادی در حال حاضر به دنبال پلی استیشن 5 می گردند. نکته اینجاست که همه این افراد، می خواهند قیمت اصلی کنسول را بپردازند و نه رقمی چند برابر را در بازار سیاه؛ وگرنه تا دلتان بخواهد کنسول در بازار سیاه پیدا می گردد.

به خاطر همین بحث عرضه و تقاضا است که همین حالا هم رقم هایی که برای ایکس باکس سری ایکس در کشور خودمان رد و بدل می گردد، حدود نصف پلی استیشن 5 است؛ در حالی که هر دو 500 دلار قیمت گذاری شده اند.

البته که سونی و مایکروسافت، تمام بار را برای پیش فروش آنلاین در نظر نمی گیرند. سهم فروش آنلاین، شاید نیمی از تعداد نهایی بار باشد. مابقی به فروشگاه های مختلف در تمام جهان فرستاده می شوند. تعدادی هم قرار است تا چند روز دیگر، به فروشگاه های خاورمیانه برسند. مطمئنا لازم نیست اشاره کنیم که وقتی می گوییم خاورمیانه، منظورمان تمام کشورهای اطراف به غیر از کشور خودمان است. اگر چیزی در این کشورها باقی بماند، به ما می رسد. ولی از بار چند صد هزار نسخه ای فیفا صحبت نمی کنیم و محصول مورد بحثمان پلی استیشن 5 است؛ در نتیجه سهمی برای ما در نظر گرفته نشده. کنسول به شدت کم است و اگر در حال حاضر سهم آن ها را می خواهیم، طبیعتا باید بیشتر پیاده شویم.

به یاری یکی از دوستان وارد نماینده، یا به عبارتی قاچاقچی، صحبتی با فروشگاهی در دبی داشتیم. در پاسخ شنیدیم که ممکن است تا یک ماه آینده، بار جدیدی از کنسول به سمت فروشگاه ها راهی گردد؛ طوری که می توانیم انتظار داشته باشیم قیمت ها کاهش پیدا نمایند. با این اوصاف، به این زودی ها قرار نیست با تعادلی مناسب در عرضه و تقاضا روبرو شویم.

البته هرگز تصور نکنید قرار است 500 دلار قیمت کنسول را ضربدر دلار روز کنید و رقم نهایی پرداختی را به دست آورید. این اتفاق ممکن است روزی رخ دهد، ولی به خاطر نبود تعادل در ارزش پول، مرزهای بسته به خاطر قرنطینه ها، ممنوعیت های مختلف و حتی اندازه بسیار عظیم جعبه کنسول، فعلا رخ نخواهد داد. اگر قصد خرید جدی دارید و حاضرید صبر کنید، آن رقم 500 دلار را، به اضافه چند دلار بیشتر به خاطر همین نابه سامانی ها، به شکلی که ارزشش ثابت بماند و تغییر نکند، همین حالا کنار بگذارید.

خرید پلی استیشن 5 در روز اول، آن هم در مملکت ما، فقط در صورتی قابل قبول است که دیمنز سولز 30-40 میلیون تومان برای تان ارزش داشته باشد. که اگر چنین باشد، در دسته ای متفاوت از ما جای می گیرید و مطمئنا روی چنین مقاله ای هم تا ابد کلیک نمی کنید.

در نهایت این نکته را در نظر بگیرید که خرید کنسول در روز اول عرضه، می تواند مسائلی را در پی داشته باشد. همین حالا گزارش های مختلفی از مسائل نرم افزاری و بعضا سخت افزاری، چه درباره پلی استیشن 5 و چه ایکس باکس نسل بعد شنیده ایم. سیستم عامل هر دو کنسول چند باگ عظیم دارد. بگذارید این باگ ها رفع شوند، فرایند فراوری سخت افزار به نقطه متعادلی برسد و مشخصا دلیل دیگری هم به غیر از دیمنز سولز برای خرید وجود داشته باشد. در آن موقع، قیمت نهایی هم شرایط بهتری پیدا نموده است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11375

به "به قیمت های غیر واقعی PS5 تن ندهید؛ الان موقع خرید نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به قیمت های غیر واقعی PS5 تن ندهید؛ الان موقع خرید نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید