بیماری گند تاول و درمان آن

به گزارش سهندبلاگ، گند تاول دانه هایی هستند که در بدن پیدا شده و بسیار خارش دارند و بعد از خارش زیاد، دانه ها ترکیده و آبی زلال از آن ها خارج می شود و اگر از آن آب به هر کجا از بدن بریزد فوری دانه ها شروع به رشد کرده و زیر

بیماری گند تاول و درمان آن

نویسنده: احمد حاجی شریفی

گند تاول دانه هایی هستند که در بدن پیدا شده و بسیار خارش دارند و بعد از خارش زیاد، دانه ها ترکیده و آبی زلال از آن ها خارج می شود و اگر از آن آب به هر کجا از بدن بریزد فوری دانه ها شروع به رشد کرده و زیر پوست بدن بالا می آیند و زیر برآمدگی را آب فرا می گیرد و گاهی به قدری زیاد می شوند که تمام سطح بدن را پر می کنند.

در صورت مبتلا شدن مقدار کمی پنبه را به نوک چوب کبریت ببندید و داخل محلول آب اکسیژنه فرو برید و آن پنبه آغشته را بر روی دانه ها بزنید، بسیار نافع است. این عمل باید چند روز و روزی چند بار تکرار شود.

* اسید بوریک 10% را در آب جوش حل کرده و دانه ها را با آب آن شستشو دهید و یا پودر اسید بوریک را با پنبه روی دانه ها بزنید.

* سفیدآب قلع را بسایید و با آرد برنج مخلوط کرده و روی دانه ها بپاشید.

* گوگرد را نرم بسایید و با پودر تالک به مقدار مساوی مخلوط کرده و روی دانه ها بپاشید.

از زمان شروع تا بهبودی باید سعی کنید که دانه ها را به آب نزنید و از رفتن به حمام خودداری کنید. باید از غذاهای بودار و سرخ کردنی دوری کرده و در عوض غذاهای ساده از قبیل: شیر، فرنی، آش، چلو عدس و آش جو میل کنید، خوردن برگ چغندر، گشهم، کاهو و خرفه هم نافع است.

منبع مقاله :

حاجی شریفی، احمد، (1395)، دائرة المعارف گیاه درمانی ایران، تهران: انتشارات حافظ نوین، چاپ پازدهم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: راسخون
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15724

به "بیماری گند تاول و درمان آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری گند تاول و درمان آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید