ترافیک روان در جاده های کشور ، رعایت پرهیز از سفر، توسط مردم

به گزارش سهندبلاگ، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه تردد در بعضی از جاده ها به نسبت سال گذشته که محدودیت کامل سفرها اعلام شده بود افزایش محسوسی داشته اما آنالیز ترددها در شهرها بیانگر رعایت پرهیز از سفر توسط مردم است، از ترافیک روان در جاده های کشور اطلاع داد.

ترافیک روان در جاده های کشور ، رعایت پرهیز از سفر، توسط مردم

به گزارش خبرنگاران، سرهنگ احمد شیرانی در مصاحبه با ایسنا درباره آخرین شرایط ترافیکی جاده های کشور گفت: هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و گردوخاک برای استانهای مرکزی اعلام شده لذا احتمال بروز گردوخاک و کاهش میدان دید رانندگان در جاده ها متصور است. در این شرایط پرهیز از سفر در این جاده ها اعلام می گردد. در صورت احتیاج به سفر ضروری با رعایت سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی و احتیاط بیشتر در رانندگی باید اقدام گردد.

وی اضافه کرد: تردد در بعضی از جاده ها به نسبت سال گذشته که محدودیت کامل سفرها اعلام شده بود افزایش محسوسی داشته ولی آنالیز ترددها در شهرها بیانگر رعایت پرهیز از سفر توسط مردم نیز بوده و از همکاری و همراهی مردم در اجرای توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا تشکر می کنیم. بر این اساس در این ایام پلیس راهور برای مدیریت ترافیک در شهرها نیز برنامه ریزی لازم را انجام داده است. تردد و سفر به شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع و محدودیت تردد شبانه در تمامی شهرها کشور در گروه قرمز و زرد و زرد و آبی کماکان ادامه دارد.

شیرانی ادامه داد: در جاده های کشور آمادگی کامل تیمهای پلیس راه جهت تسهیل در ترددها و انضباط بخشی و برخورد با تخلفات و انجام اقدامات لازم به منظور کاهش تصادفات ایجاد شده است. همچنین 82 درصد از تصادفات جاده ای 4 علت اصلی از جمله سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه کافی به جلو ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه دارد. استفاده از تلفن همراه مهمترین علت در عدم توجه کافی به جلو است. خستگی و خواب آلودگی مهمترین نقش را در عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه دارد.

وی در ادامه به رانندگان توصیه کرد که در هر زمان احساس خستگی و خواب آلودگی کردند بلافاصله در محلی توقف و با استراحت کوتاه و تغییر شرایط ادامه جهت بدهند. اصراری بر رانندگی طولانی مدت و یکنواخت و بدون توقف نداشته باشند و زمان بیشتری برای سفر در نظر بگیرند.

شیرانی تاکید نمود: با استفاده از دوربینهای مکانیزه ثبت تخلف و تیم های گشتی پلیس به صورت قاطع با تخلفات رانندگی در جاده ها برخورد می گردد. اعمال جریمه و نمره منفی گواهینامه در تخلفات حادثه ساز نیز همزمان انجام خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13075

به "ترافیک روان در جاده های کشور ، رعایت پرهیز از سفر، توسط مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترافیک روان در جاده های کشور ، رعایت پرهیز از سفر، توسط مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید