ترس آمریکا از حملات موشکی چین به گوام خبرنگاران

به گزارش سهندبلاگ، یک مقام نظامی ارشد آمریکا گفت که ایالات متحده باید سامانه های دفاعی خود در گوام را برای مقابله با تهدید های موشک های چین ارتقا دهد.

ترس آمریکا از حملات موشکی چین به گوام خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس مقر فرماندهی هند-اقیانوس آرام ایالات متحده گفت که آمریکا باید سامانه های دفاعی خود در گوام را برای محافظت از آمریکایی ها مقابل تهدید موشک های چین ارتقا دهد.

به نوشته وبگاه میلیتری دریادار فیل دیویدسون گفت استقرار یک سامانه پدافند هوایی 360 درجه جدید در گوام حداقل به سه کشتی نیروی دریایی اجازه می دهد تا ماموریت های دیگری را در منطقه انجام دهند.

دریادار دیویدسون گفت: ما باید ناوشکن های مجهز به موشک های راهنمایی شونده که توانایی چند ماموریت دارند را برای شناسایی تهدید ها و سرانجام دادن به آن ها در خدمت داشته باشیم.

دیویدسون بودجه دفاع هوایی و موشکی گوام را اولویت اول خود خواند و گفت حتی با وجود ناوشکن های نیروی دریایی با سامانه دفاعی در منطقه با مرتفع در گوام، این سامانه ها هیچ تهدیدی مقابل تهدید های موشکی چین نیستند.

وی در شرح اضافه کرد که سامانه های دفاعی موجود دفاع 360 درجه را ارائه نمی دهند و تنها برای دفاع برابر موشک های کره شمالی مناسب هستند. این مقام ارشد نظامی آمریکا اضافه کرد که با بیان اینکه 170000 آمریکایی در گوام زندگی می نمایند و دفاع آن ها دفاع از آمریکاست.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز به تازگی در یادداشتی به برنامه ها و قابلیت های توسعه نظامی برای دفع تهدید چین را به عنوان یک اولویت اصلی نظامی اشاره نمود.

بعضی تحلیلگران امور نظامی نیز از کوشش های چین در توسعه قابلیت های موشک های قاره پیما از سیلو های زیرزمینی برای مقابله جهت حملات محتمل هسته ای آمریکا خبر دادند. هانس کریستنسن تحلیلگرآ مریکایی عضو فدارسیون دانشمندان آمریکا گفت که چین در حال توسعه قابلیت پرتاب موشک های بالستیک پیشرفته قاره پیما (ICBM) از سیلو های زیرزمینی است تا به سرعت برابر حمله هسته ای محتمل واکنش نشان دهد.

این کارشناس آمریکایی این اظهار نظر را پس از تجزیه و تحلیل عکس های ماهواره ای که اخیرا به دست آورده، بیان نمود. به گفته وی، این تصاویر نشان می دهد که چین به دنبال مقابله با تهدید فزاینده از سوی آمریکاست.

این تحلیلگر اضافه کرد که بر اساس تصاویر ماهواره ای، چین دستکم ساخت 16 سیلوی زیرزمینی را در یک منطقه عظیم آموزش موشکی نزدیک جیلانتای در شمال این کشور شروع نموده است. به نظر می رسد تقریبا تمام سیلو های ردیابی شده برای استقرارموشک قاره پیمای دانگ فنگ-41 ارتش چین طراحی شده که قادر به هدف قرار دادن آلاسکا و بسیاری از قاره آمریکا هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12970

به "ترس آمریکا از حملات موشکی چین به گوام خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس آمریکا از حملات موشکی چین به گوام خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید