جنگ توییتری سفارتخانه های ایران و آمریکا در چین

به گزارش سهندبلاگ، فارس نوشت: به دنبال گستاخی سفارت آمریکا در چین و به استهزا دریافت یکی از برنامه های مالی جدید ایران، سفارت ایران در چین نیز با انتشار پستی به نقطه ضعف های آمریکا در مهار ویروس کرونا و تظاهرات اخیر علیه تبعیض نژادی در ایالات متحده اشاره نمود.

جنگ توییتری سفارتخانه های ایران و آمریکا در چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بگو مگوی توییتری سفارتخانه های ایران و آمریکا در چین به زبان چینی در شبکه های اجتماعی این کشور و بین شهروندان چینی انعکاس قابل توجهی داشته است.

به نوشته وبگاه گلوبال تایمز آغازگر این نبرد توییتری سفارت آمریکا در چین بود که در پستی در شبکه اجتماعی ویبو در روز شنبه و به زبان چینی طرح تازه ایران برای مهار تورم با حذف چند صفر را به استهزا گرفت. این پست ساعت 15:21 دقیقه روزشنبه به وقت محلی منتشر شده بود.

سفارت ایران در چین نیز در پاسخ به ادعای طرف آمریکایی در پستی به زبان چینی در ساعت 21:15 دقیقه همان روز به وقت محلی نوشت که راه چاره آمریکا برای حل بحران مالی انتشار دیوانه وار اسکناس است. راه چاره این کشور در مهار ویروس کرونا نیز عقب نشینی از سازمان های دنیای و مقصر قلمداد کردن دیگران است و درباره موضوع نژاد پرستانه نیز زانو گذاشتن بر گردن افراد است.

در پست سفارت ایران در چین با فیلمی از حمله دو مامور پلیس در نیویورک به یک شهروند 75 ساله آمریکایی و پرتاب وی بر زمین همراه بود.

در ماه ژانویه (دی98) نیز جنگ توییتری بین سفارتخانه های دو کشور در شبکه ویبو در برهه حمله تلافی جویانه ایران به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق اجرا شده بود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در روزهای گذشته با انتقاد از واشنگتن گفت، آمریکا با استمرار و تشدید تحریم های غیرقانونی در شرایط بحرانی ناشی از همه گیری کرونا، خطوط قرمز تروریسم مالی و پزشکی را رد نموده و به مرز جنایت علیه بشریت رسیده است.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد طی سخنانی در نشست آنالیز تاثیر اقدامات یکجانبه قهرآمیز بر مقابله دنیای با ویروس کرونا اضافه نمود: در حالی که دنیا درگیر مقابله با عواقب ناشی از همه گیری ویروس کروناست و کشورها با تقویت همکاری و همبستگی کوشش می نمایند یکدیگر را در این شرایط بحرانی کمک نمایند، آمریکا اقدامات یکجانبه قهرآمیز غیرقانونی خود را علیه کشورهایی که عمدتا با شرایط دردناکِ همه گیری ویروس کرونا دست به گریبان هستند، گسترش داده و تشدید می نماید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8993

به "جنگ توییتری سفارتخانه های ایران و آمریکا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ توییتری سفارتخانه های ایران و آمریکا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید