خبرنگاران دانش آموزان خراسان جنوبی 2 روز در هفته به مدرسه می فرایند

به گزارش سهندبلاگ، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدارس از روزهای شنبه تا سه شنبه آماده حضور دانش آموزان براساس گروه بندی هستند و سه کلاس 35 دقیقه ای و 2 زنگ تفریح 10 دقیقه ای برنامه ریزی شده است.

خبرنگاران دانش آموزان خراسان جنوبی 2 روز در هفته به مدرسه می فرایند

محمدعلی واقعی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: مدارس زیر 50 نفر به صورت کاملا حضوری برپا خواهند بود و مدارس بالای 50 نفر که پرجمعیت محسوب می شوند نیز با نصف جمعیت و گروه بندی دانش آموزان فعالیت خواهند داشت.

وی گفت: مدارسی که دانش آموزان را به گروه های الف و ب تقسیم کرده اند، طبق نظر شورای مدرسه می توانند روز چهارشنبه را هم به صورت چرخشی بین گروه الف و ب برنامه ریزی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: گروه های الف روزهای شنبه و دوشنبه و گروه های ب روزهای یکشنبه و سه شنبه به صورت حضوری در مدارس حضور می یابند و مدارس در روزهای پنجشنبه طبق روال قبلی تعطیل است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و احترام به سلامت همنوع، خانواده های درگیر با کرونا دانش آموزان را به مدارس نفرستند.

واقعی گفت: هیچ گونه خلا آموزشی وجود ندارد و دانش آموزان به غیر از حضور در مدارس به مدرسه تلویزیونی ایران، آموزش در فضای مجازی و شبکه شاد هم دسترسی دارند.

وی شرح داد: مراقبت بهداشتی در اولویت کادر آموزشی واقع شده است و تا به امروز یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای تهیه لوازم بهداشتی به مدارس استان خراسان جنوبی اختصاص داده شده است و 300 میلیون دیگر تا هفته آینده محقق خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: دانش آموزان حتما با ماسک وارد مدارس شوند و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی در ردیف هایی که براساس گروه ها با رنگ های مختلف معین شده است، بنشینند.

وی گفت: شبکه شاد به روز رسانی شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است و برای مناطقی که امکان استفاده از اینترنت وجود ندارد محتواهای آموزشی تدوین شده و در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

165 هزار دانش آموز سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از امروز (15 شهریور) سال تحصیلی 1400-1399 را در 2 هزار و 732 مدرسه استان خراسان جنوبی آغاز کردند و این آمار بدون احتساب نوآموزان پیش دبستانی است.

آیین بازگشایی مدارس با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان در هنرستان دخترانه شاهد سهام خیام بیرجند برگزار گشت.

اتخاذ تدابیر لازم برای بهره مندی از محتواهای آموزشی در هر شرایطی

استاندار خراسان جنوبی گفت: تدابیر لازم برای بهره مندی دانش آموزان از محتواهای درسی در هر شرایطی اتخاذ شده است.

محمد صادق معتمدیان شامگاه جمعه در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان هفته از شبکه خاوران اضافه کرد: بنا به برنامه ریزی های صورت گرفته، حضور در کلاس، استفاده از فضای مجازی، به روز رسانی شبکه شاد، ارائه دروس از طریق سه شبکه تلویزیونی، توزیع جزوات آموزشی راهکارهای متعددی است که معین شده تا همه دانش آموزان در هر موقعیتی بتوانند به راحتی به محتواهای درسی دسترسی داشته باشند.

وی گفت: در جریان بازگشایی مدارس، اصل بر حضور دانش آموزان است اما الزامی به این حضور فیزیکی نیست و در شرایطی که خانواده ها نگران سلامت فرزندان خود هستند، می توانند از شیوه های دیگری که معین شده از کلاس ها بهره برداری کنند.

استاندار خراسان جنوبی زمان معین شده برای حضور دانش آموزان در کلاس را 35 دقیقه مطرح نمود و گفت: دانش آموزان تا ساعت 10:30 در مدرسه می مانند ولی مدیران و معلمان به روال سال های گذشته تا خاتمه وقت در مدرسه حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مدارس در 2 سطح پرجمعیت و کم جمعیت دسته بندی می شوند ادامه داد: در مدارس با بیش از 50 نفر جمعیت که پرجمعیت به شمار می فرایند، دانش آموزان در 2 گروه دسته بندی می شوند که یک گروه روزهای شنبه و دوشنبه و گروه دوم روزهای یکشنبه و سه شنبه در مدرسه حضور پیدا می کنند.

معتمدیان گفت: معین تکلیف برنامه کلاسی روز چهارشنبه هم به عهده شورای آموزشی مدرسه گذاشته شده و مدارس فعلا روزهای پنجشنبه به روال سال های گذشته تعطیل است.

وی با تاکید بر اینکه اولیای مدرسه مکلف به رعایت کامل ضوابط بهداشتی هستند خاطرنشان کرد: مدارس به طور کامل قبل و بعد از حضور دانش آموزان گندزدایی می شوند.

وی گفت: تصمیمات اتخاد شده برای نحوه برگزاری کلاس ها و حضور دانش آموزان در مدارس ملی است و ما نیز تابع سیاست ها هستیم.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10196

به "خبرنگاران دانش آموزان خراسان جنوبی 2 روز در هفته به مدرسه می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانش آموزان خراسان جنوبی 2 روز در هفته به مدرسه می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید