خبرنگاران ونزوئلا نماینده اتحادیه اروپا را اخراج کرد

به گزارش سهندبلاگ، تهران- خبرنگاران- ونزوئلا در پی دور جدید تحریم های اتحادیه اروپا به رئیس هیات نمایندگی این اتحادیه 72 ساعت مهلت داد تا این کشور را ترک کند.

خبرنگاران ونزوئلا نماینده اتحادیه اروپا را اخراج کرد

با ما سفر کنید و با تور بهاری اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، خورخه آرائزا وزیر خارجه ونزوئلا چهارشنبه شب با اعلام اخراج ایزابل بریلهانته نماینده اتحادیه اروپا در کاراکاس، تحریم های این اتحادیه را غیرقابل قبول خواند.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای مشترک 19 مقام دیگر دولت ونزوئلا را در فهرست تحریم های این اتحادیه قرار داد.

به گزارش تارنمای اتحادیه اروپا، این تحریم ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی افرادی می گردد که ادعا می گردد ارزش های دمکراسی و حقوق بشر را در این کشور تضعیف نموده اند. به این ترتیب مجموعا 55 مقام ونزوئلا در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارند.

دیپلمات های ارشد اتحادیه اروپا مدعی شده اند که این تحریم ها با هدف تضعیف نظام نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا وضع شده است و هدف آن ضربه زدن به مردم ونزوئلا نیست.

نِد پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تصمیم اروپا در تحریم 19 مقام دولت ونزوئلا استقبال کرد و آن را پیامی واحد برای بازگرداندن دموکراسی در آن کشور دانست.

مجلس ونزوئلا در پاسخ به اقدام جدید اتحادیه اروپا در تحریم شماری از مقام های این کشور، اخراج نماینده این نهاد از ونزوئلا را از دولت خواهان شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13132

به "خبرنگاران ونزوئلا نماینده اتحادیه اروپا را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ونزوئلا نماینده اتحادیه اروپا را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید