خبرنگاران کشت چغندرقند در شیروان با تاخیر 20 روزه انتها یافت

به گزارش سهندبلاگ، بجنورد- خبرنگاران- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشت محصول چغندر قند در شهرستان شیروان که به دلیل بارندگی های بهاره عقب افتاده بود، با تاخیری 20 روزه خاتمه یافت.

خبرنگاران کشت چغندرقند در شیروان با تاخیر 20 روزه انتها یافت

محمدنقی کاظمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به سرانجام کشت این محصول در شیروان گفت: همه ساله کشت این محصول از دهه سوم اسفندماه شروع و تا اوایل خرداد به سرانجام می رسید که سال جاری سرانجام کشت آن حدود سه هفته به تاخیر افتاد.

وی با بیان اینکه شیروان 40 درصد کشتزارهای چغندر قند خراسان شمالی را دارد، گفت: سال جاری کشاورزان شیروان در سطح 800 هکتار برای کشت چغندر قند با کارخانه قرارداد بسته اند که با توجه به میانگین فراوری 50 تا 55 تن در هکتار، پیش بینی می گردد رسیده که پیش بینی می گردد سال جاری از این سطح 44 هزار تن محصول برداشت گردد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین سال جاری نهاده های کود به دفاتر کارخانه قند تحویل شده که سهم کشاورزان برای کود ازته به ازای هر هکتار 250 کیلوگرم، پتاسه 250 کیلوگرم و فسفاته 135 کیلوگرم بوده است.

کاظمیان اضافه نمود: نهاده های کودی به غیر از فسفاته با ارز دولتی تهیه شده و هزینه بذر نیز کاملا یارانه ای بوده است.

پارسال 750 هکتار از کشتزارهای شهرستان شیروان زیر کشت چغندر قند رفته بود که از این سطح 37 هزار و 400 تن محصول با میانگین عیار 17.50 برداشت شد.

کارخانه قند شیروان، به عنوان تنها واحد فرآوری چغندر قند در خراسان شمالی در 10 کیلومتری غرب شیروان واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9045

به "خبرنگاران کشت چغندرقند در شیروان با تاخیر 20 روزه انتها یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشت چغندرقند در شیروان با تاخیر 20 روزه انتها یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید