خبرنگاران کمیته ویژه تحقق جهش تولید در شهرک های صنعتی فارس تشکیل شد

به گزارش سهندبلاگ، شیراز- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: کمیته ویژه جهش تولید با رویکرد حمایت از سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی فارس برای تحقق شعار سال تشکیل شد.

خبرنگاران کمیته ویژه تحقق جهش تولید در شهرک های صنعتی فارس تشکیل شد

احد فتوحی، چهارشنبه اضافه کرد: شهرک های صنعتی مهمترین زمینه و زیرساخت جذب سرمایه گذار در بخش صنعت و تولید محسوب می شوند، فعالیت این کمیته با هدف تقویت و حمایت از واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران است تا با تعامل و همکاری بین بخش دولتی و خصوصی، منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهش تولید محقق شود.

وی تقویت و حمایت از صنایع مستقر و رفع موانع و مسائل آنها با هدف حفظ اشتغال و تولید واحدهای صنعتی و نیز توسعه کیفی شهرک ها با اجرای پروژه های عمرانی را از مهمترین اولویت های کمیته ویژه تحقق جهش تولید در شهرک های صنعتی فارس در سال جاری برشمرد.

او ادامه داد: از مهم ترین الزامات جهش تولید، فراهم شدن زیرساخت های لازم برای استقرار و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و جذب سرمایه گذار است که این مهم با ایجاد شهرک های صنعتی محقق شده و زمینه لازم برای ارتقای تولید و افزایش اشتغال پایدار در قالب شهرک های صنعتی فارس فراهم شده است.

وی، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به مساله اقتصاد و معیشت مردم و حمایت از تولید داخل اضافه کرد: جهش تولید زمینه ساز جهش اشتغال صنعتی و رفع بیکاری جوانان خواهد بود که در این زمینه وظیفه خطیری بر عهده داریم و مهمترین موضوع در شهرک های صنعتی فارس حمایت از واحدهای صنعتی درحال احداث است که چنانچه حداقل 30 درصد از این واحدها یعنی حدود یک هزار واحد سال جاری به بهره برداری برسند شاهد جهش تولید در استان خواهیم بود.

فتوحی گفت: تسهیل در جذب سرمایه گذار و استقرار واحدهای صنعتی، تولیدی و صنفی در شهرک ها و نواحی صنعتی با اعطای مشوق های سرمایه گذاری، ایجاد تنوع در صنایع و تکمیل زنجیره های ارزش وتولید با تشکیل کنسرسیوم ها و خوشه های جدید کسب و کار و حمایت از خوشه های صنعتی موجود، گسترش فعالیت های مرکز مبادلات پیمانکاری نظام فرعی و فن بازار منطقه ای فارس،حمایت از افزون بر سه هزار واحد تولیدی و صنعتی درحال احداث با هدف تسریع در بهره برداری آنها از رویکردهای اصلی تحقق جهش تولید است که در شهرک های صنعتی دنبال می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اضافه کرد: در استان با ایجاد 61 شهرک صنعتی فعال، ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه گذاری، استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و در نتیجه جهش تولید فراهم شده است.

وی گفت: بر همین اساس دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برنامه هایی در زمینه حمایت حداکثری از صنایع و بنگاه های اقتصادی و ایجاد ارتباط صحیح و رقابت سالم و سازنده بین بنگاه های بزرگ با بنگاه های متوسط و کوچک در دستور کار دارند که با توجه به سهم بیش از 95 درصدی صنایع کوچک و متوسط از کل صنایع مستقر در شهرک های صنعتی فارس، تداوم برنامه های حمایتی و نیز در نظر دریافت سایر خدمات متنوع حمایتی از این صنایع ضرورتی انکارناپذیر است.

او گفت: هم اینک در تمام شهرستان های فارس حداقل یک شهرک صنعتی فعال وجود دارد و زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذار و توسعه صنعتی در تمام مناطق این استان فراهم شده است.

فتوحی ادامه داد: برای فعال کردن واحدهای راکد و نیز فعال کردن ظرفیت های خالی برخی واحدها، درسه سال گذشته در قالب طرح های رونق تولید، تسهیلات مناسبی به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی فارس اعطا شده که امیدواریم سال جاری نیز با اختصاص مشوق ها و حمایت ها، شاهد جهش تولید و شکوفایی واحدهای صنعتی باشیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7978

به "خبرنگاران کمیته ویژه تحقق جهش تولید در شهرک های صنعتی فارس تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمیته ویژه تحقق جهش تولید در شهرک های صنعتی فارس تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید