خبرنگاران کوچ مدارس خراسان شمالی به فضای مجازی

به گزارش سهندبلاگ، بجنورد- خبرنگاران- تعطیلی مدارس به علت شیوع کرونا، سبب شده تا معلمان و مدیران برای آموزش به فضای مجازی روی آورده و مدرسه را به خانه ببرند.

خبرنگاران کوچ مدارس خراسان شمالی به فضای مجازی

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی روز شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: کرونا، معلمان و دانش آموزان استان را خانه نشین کرد، اما آموزش تعطیل نشده است و مدیران و معلمان تلاش دارند در فضای مجازی، تدریس، تداوم داشته باشد.

فرامرز صدقی گفت: با توجه به اجرای هوشمندسازی مدارس، یک سری زیرساخت حداقلی بر اساس اعتبارات موجود، در مدارس استان ایجاد شده است، البته پیش از این، ضرورت به فضای مجازی خیلی احساس نمی شد و معلمان خیلی تمایل به این فضا نداشته اند.

وی با بیان اینکه با شرایط کنونی، معلمان و مدیران به فضای مجازی روی آورده اند افزود: با دستور وزیر آموزش و پرورش، مدرسه ها نباید تعطیل شوند، باید شیوه آموزش تغییر یابد و با استفاده از زیرساخت ها، آموزش را تداوم بخشند.

صدقی گفت: برخی دانش آموزان که به زیرساخت های لازم دسترسی دارند، آموزش ها را به صورت آنلاین دریافت می کنند، در این روش، دانش آموزان با کدملی، وارد سایت شده و به صورت ویدئو کنفرانس، با معلم و سایر همکلاسی ها، ارتباط برقرار می کنند، و درس می خوانند.

وی گفت: اکنون 20 درصد از کلاس های درس استان که دانش آموزان و معلمان از بسترهای لازم بهره مند هستند، به صورت آنلاین برگزار می شود.

صدقی گفت: در این روش، دانش آموزن، تکلیف می گیرند، حضور و غیاب می شوند و مکلف هستند در کلاس های مجازی حضور یابند.

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تلاش داریم تا این اقدام برای سایر معلمان و دانش آموزان هم تعمیم یابد.

وی افزود: برخی از آموزش ها هم به صورت آفلاین، در فضای مجازی قابل ارائه است، معلمان، زیر نظر سرگروه های آموزشی، نسبت به تدریس اقدام می کنند، ویدئو و یا صوت ضبط شده و در فضای مجازی بارگزاری می شود، دانش آموزان با ورود به سایت، می توانند مطالب آموزشی را دانلود کنند.

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در این شیوه، دانش آموز در کلاس حضور ندارد اما می تواند از مطالب آموزشی استفاده کند، حتی معلمان تکالیف را برای آنان تعیین می کنند.

وی گفت: برنامه ها در فضای مجازی درس به درس بارگزاری و هر روز به روزرسانی می شود، دانش آموزان هر لحظه می تواند دانلود کنند.

وی گفت: سایت همگام هم با هدف تولید محتوای الکترونیکی در درگاه آموزش و پرورش راه اندازی شده است، دانش آموزان با کد ملی می توانند وارد پرتال کاربری خود شوند.

رییس اداره فن آوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: معلمان هم می توانند مطالب را در این پرتال بارگزاری کنند تا برای دانش آموزان قابل دسترس باشد.

وی گفت: سایت همگام، از سال های قبل راه اندازی شده است اما ضرورت استفاده از آموزش الکترونیکی خیلی احساس نمی شد و به ندرت استفاده می شد اما اکنون به عنوان یک ظرفیت در فضای مجازی، می تواند مورد توجه باشد.

صدقی گفت: در این شیوه، معلم، محتوای تولیدی را با هماهنگی و تایید مدیر مدرسه، در سامانه بارگزاری می کند و دانش آموزان با ورود به سامانه، آموزش های لازم را دریافت می کنند.

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: تمام این موارد، از طریق پرتال آموزش و پرورش به آدرس khn.medu.ir قابل دسترسی است.

180 هزار دانش آموز و پیش دبستانی در 2 هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار معلم تحصیل می کنند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7290

به "خبرنگاران کوچ مدارس خراسان شمالی به فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوچ مدارس خراسان شمالی به فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید