دادستان کل آمریکا به قلب واقعیت در گزارش مولر متهم شد

به گزارش سهندبلاگ، نیویورک- خبرنگاران- رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از روند ارسال گزارش تحقیقات مربوط به انتخابات 2016 آمریکا به کنگره، دادستان کل این کشور را به قلب واقعیت در این گزارش متهم کرد.

دادستان کل آمریکا به قلب واقعیت در گزارش مولر متهم شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، جرالد ندلر شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران حاضر شد و نسبت به نحوه انتشار گزارش بازرس رابرت مولر از سوی ویلیام بار وزیر دادگستری ترامپ انتقاد کرد.

وی دادستان کل آمریکا را به ایجاد کارزار رسانه ای به نیابت از ترامپ متهم کرد و اضافه نمود در حالی که هیچ گزارشی به کنگره ارائه نشده است، وزیر دادگستری جلسه توجیهی برای کاخ سفید گذاشت و آنها را از محتوای گزارش مطلع کرد.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: به جای اجازه دادن به اینکه واقعیت های گزارش خودشان را روایت نمایند، دادستان کل در اقدامی بی سابقه، تحقیقات دو ساله مولر را قلب نموده است.

ندلر تصمیم ماه گذشته دادستان کل برای انتشار خلاصه گزارش تحقیقات بازرس مولر را دستکاری در یافته های بازرس ویژه دانست و اضافه نمود واقعیت این است که بار پس از کنفرانس مطبوعاتی خود حتی گزارش چاپ شده را هم به کنگره نفرستاد و حتی از کلمات خود به جای اظهارات مولر استفاده کرد.

وی یادآور شد بارها از دادستان کل خواسته است تا کل گزارش و اسناد ضمیمه آن را به کنگره ارائه دهد.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرد در صورتی که این گزارش در اختیار کنگره قرار نگیرد از اختیار قانونی برای احضار آن استفاده خواهند کرد.

قرار است ویلیام بار صبح پنج شنبه به وقت محلی کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند و انتظار می رود مشروح گزارش مولر در حوالی ظهر به کنگره ارسال گردد.

تحقیقات بازرس مولر از زمانی شروع شد که اتهاماتی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا مطرح شد.

این تحقیقات تقریبا 2 سال به طول انجامید.

اروپام*1429

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1344

به "دادستان کل آمریکا به قلب واقعیت در گزارش مولر متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستان کل آمریکا به قلب واقعیت در گزارش مولر متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید