درخواست پکن از توکیو و سئول برای حل اختلافات به وسیله گفت وگو

به گزارش سهندبلاگ، وزیر خارجه چین که میزبان وزرای خارجه کره جنوبی و ژاپن بود بر حل اختلافات اخیر میان سئول و توکیو به وسیله گفت وگو و مذاکره تاکید نمود.

درخواست پکن از توکیو و سئول برای حل اختلافات به وسیله گفت وگو

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه چین در دیداری کم سابقه با همتایان خود از کره جنوبی و ژاپن خواهان تنش زدایی در روابط توکیو و سئول شد.

براساس گزارش خبرگزاری کیودو، وانگ یی وزیر خارجه چین با اشاره به تنش در روابط سئول و توکیو و تهدید ثبات مالی در شرق آسیا، از کره جنوبی و ژاپن خواست به دنبال حل اختلافات خود به وسیله مذاکره و گفت وگو باشند.

دیپلماتهای ارشد کره جنوبی، چین و ژاپن روز چهارشنبه در نشستی سه جانبه در پکن به آنالیز تحولات منطقه ای پرداخته و بر همکاریهای سه جانبه برای برطرف تنشها تجاری و تاریخی میان سئول و توکیو تاکید نمودند.

تارو کونو وزیر خارجه ژاپن در این دیدار از پکن و سئول خواست تا همکاریهای سه جانبه بر مبنای احترام متقابل افزایش یابد.

ریشه اختلافات تجاری بین دو کشور به رأی سال گذشته دادگاهی در کره جنوبی برمی شود که به دلیل چهار شکایت مطرح شده علیه دو شرکت ژاپنی نیپون استیل و سومیتومو متال به دلیل اقداماتشان در زمان دوره استعمار توکیو علیه شبه جزیره کره در سال های 1910 تا 1945، آن ها را به پرداخت جریمه 100 میلیون وون (88 هزار دلاری) محکوم کرد.

مقام های دولت و فعالان تجاری در ژاپن ضمن رد حکم دادگاه عالی کره جنوبی اظهار داشتند که این موضوع قبلاً در معاهده 1965 امضا شده بین توکیو و سئول که باعث از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور شد، برطرف شده است.

ژاپنی ها در پاسخ، صادرات نیمه رساناهای ضروری برای فراوری کالاهای تکنولوژیک کره جنوبی را قطع کردند که موجب شد سئول سفیر ژاپن را احضار نموده و توکیو را به نقض قوانین بین المللی و استفاده از تجارت به عنوان عاملی در برابر حکم دادگاه متهم کند.

کره جنوبی نیز متقابلاً ورود بسیاری از کالاهای ژاپنی به این کشور را تحریم کرد. همچنین معاون رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی تهدید کرد معاهده دوجانبه اشتراک گذاری اطلاعات نظامی بین دو کشور را لغو می نماید.

وانگ یی بعد از دیدار با وزرای خارجه کره جنوبی و ژاپن گفت: در حالیکه رفتارها باید سازنده باشد ضروری است که توکیو و سئول به حل مناسب اختلافات خود به وسیله مذاکره اقدام نمایند.

وزیر خارجه ژاپن در ادامه با اشاره به اینکه توکیو و سئول در مسائلی دچار اختلافاتی هستند تاکید نمود، حتی تحت چنین شرایطی نیز سه کشور باید با یکدیگر همکاری نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2776

به "درخواست پکن از توکیو و سئول برای حل اختلافات به وسیله گفت وگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پکن از توکیو و سئول برای حل اختلافات به وسیله گفت وگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید