در ایران مسائل زیاد بود اما گلایه نکردم، تمایل به کار در لهستان

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، ایگور کولاکوویچ در گفت وگو با روابط عمومی فدراسیون والیبال و در پاسخ به این پرسش که ایران را در مدت همکاری با فدراسیون والیبال چگونه کشوری دیدید؟ اضافه کرد: ایران کشوری زیبا، با مردمی فوق العاده است. فرهنگ ایرانیان، از آنچه که من به آن تعلق دارم، متفاوت است اما با وجود این تفاوت ها، شباهت های خاصی نیز بین این دو وجود دارد که باعث می گردد ما با هم احساس نزدیکی کنیم.

در ایران مسائل زیاد بود اما گلایه نکردم، تمایل به کار در لهستان

وی با بیان این که برای من زمان زیادی طول نکشید تا ذهنیت مردم ایران را درک کنم، توضیح داد: مردم ایران با مسائل عدیده ای روبه رو هستند، اما من آن ها را تحسین می کنم و یقین دارم که با خوش بینی، لبخند و غرور، تمام مسائل را پشت سر می گذارند.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران درباره خاطرات تلخ و شیرین خود در مدت حضور در ایران، گفت: زندگی یک معماست که با تلخی ها و شیرینی های بسیاری همراه است و حضور من در ایران نیز این گونه بود. نمی خواهم حالا در خصوص تلخی ها صحبت کنم. هیچ چیز نمی تواند خاطرات فوق العاده ای که از ایران دارم را از بین ببرد. من افراد شگفت انگیز بسیاری را در ایران دیدم که تنها از جامعه والیبال نبودند و قطعاً با بسیاری از آن ها، روابط صمیمی خود را حفظ می کنم و ادامه خواهم داد.

وی تاکید نمود: آنچه که باارزش ترین است، ایرانیانی هستند که در قلب من جای گرفته اند. مردم باید همان طور که هستند پذیرفته شوند و برای من بسیار لذت بخش خواهد بود که شما مردم عزیز ایران را در هر جای جهان دیدار کنم.

کار با ملی پوشان والیبال ایران تجربه حیرت انگیزی بود

کولاکوویچ با ابراز رضایت از عملکرد ملی پوشان والیبال ایران در مدت سه سال گذشته، درباره تجربه های خود در مدت همکاری با فدراسیون والیبال، گفت: کار با ملی پوشان والیبال ایران، یک تجربه حیرت انگیز بود. یکی از دلایلی که من خاطرات فوق العاده ای از ایران دارم، این بچه ها بودند و افرادی که در کارم به من یاری کردند. پیمان اکبری، سعید رضایی، سیامک افروزی، علی پیشیاره و دیگران، همکاران خوبی برای من بودند.

وی ادامه داد: بازیکنان ایرانی، از نظر فنی بسیار خوب هستند و با هوش و غریزه ویژه ای برای برنده شدن تمرین می نمایند. احترام آن ها به تمرینات، تیم ملی و مربیان، قطعاً چشم گیر است. بازیکنان جوان زیادی وجود دارند که چشم انداز خوبی دارند و این روندی که بازیکنان جوان جای خود را در تیم می گیرند، متوقف شدنی نیست.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران، توضیح داد: با توجه به رقابت بزرگی که در تیم ملی وجود دارد، ممکن است برخی از بازیکنانی که به عنوان بازیکنان اصلی آینده شناخته می شوند، هرگز نتوانند واقعا به آن بازیکنانی که انتظار می رود تبدیل شوند، اما ایران پایگاه عظیمی از بازیکنان خوب را در اختیار دارد.

وی تاکید نمود: من افتخار می کنم که با بازیکنان و افراد بزرگی کار کردم همانند سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، فرهاد قائمی، شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، علی شفیعی، فرهاد نظری افشار و… و تمام بازیکنانی که نمی توانم اینجا از همه آن ها اسم ببرم.

کولاکوویچ با یادآوری این که در مدت همکاری با والیبال ایران، اتفاقات زیادی بر ما گذشت و لحظاتی بسیار عالی و همچنین دشواری داشتیم که در این شرایط نیز بهتر همدیگر را می شناختیم، گفت: در مونته نگرو یک ضرب المثل داریم که می گوید: وقتی همه شرایط خوب است، خوب بودن آسان است؛ در شرایط سخت است که می بینید قهرمانان چه کسانی هستند. مطمئنم که با والیبال ایران، پیشرفت های زیادی داشته ایم و این تجربه بسیار ارزشمندی است.

کولاکوویچ در پاسخ به این پرسش که چه توصیه ای برای رشد و توسعه بیش تر والیبال ایران دارید؟ اضافه کرد: صحبت در این مورد، برای من آسان نیست. خیلی می توانم در این مورد حرف بزنم، اما این کار سران فدراسیون والیبال ایران است و من نمی خواهم کاتولیک تر از پاپ باشم. مطمئن هستم آقای داورزنی خیلی درباره این موضوعات تفکر و کار می نماید. در هر صورت، ایران از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است.

بسیار فداکارانه با والیبال ایران کار کردم

وقتی والیبال ایران به بازی های المپیک صعود کرد، هیچکس فکر نمی کرد که آخرین حضور شما روی نیمکت باشد، اما بحران جهانی کرونا، شرایطی ایجاد کرد که همکاری شما با فدراسیون سرانجام یافت، نظر شما در این مورد چیست؟ سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این پرسش گفت: اتفاقات اخیر موضوعات پیچیده ای هستند که در حال حاضر از منظر من، پاسخ دادن به آن ها آسان نیست. من در شرایطی که بحران ویروس کرونا وجود نداشت، هرگز فکر نمی کردم که این چنین تیم ملی ایران را ترک کنم اما زندگی دوباره نظر من را اصلاح کرد. راضی می شوم اگر مردم ایران نیز این چنین فکر نمایند.

وی ادامه داد: آنچه که مسلم است، این است که من به عنوان یک مربی باسابقه و مشهور به ایران آمدم که فقط ولاسکو از من پیشی گرفته بود. صادقانه می گویم که من بسیار فداکارانه کار کردم و هیچ وقت در شغلم این قدر ازخودگذشتگی نداشتم. من با مسائل مختلفی روبه رو بودم و هرگز در خصوص آن ها گله نکردم.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران با بیان این که همواره سعی کردم با همراهی امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی و دیگر همکارانم، مسائل را در سکوت و بدون سر و صدا حل کنیم، تاکید نمود: توانستیم بسیاری از مسائل را حل کنیم و البته که برخی از آن ها را هم نتوانستیم رفع کنیم، اما همواره بدون استثنا جنگیدیم و هرگز از سرنوشت خود گلایه نکردیم و به دنبال بهانه نگشتیم. به همین دلیل است که می توانم به کارهایی که در تیم ملی ایران انجام دادم و آنچه که به دست آوردیم، افتخار کنم.

کولاکوویچ توضیح داد: در نهایت هم من به هدف اصلی که منجر به تمدید قراردادم در سال 2019 شده بود، یعنی صعود به بازی های المپیک، دست یافتم. همه باید به یاد داشته باشیم که صعود به المپیک توکیو، چه قدر مهم و برای ادامه پیشرفت والیبال ایران، امری حیاتی بود. سرنوشت همه بازیکنان و کسانی که در والیبال کار می نمایند، در دست ما بود و آرزو دارم که برای هیچ تیمی، مسائلی که تیم ما قبل از آغاز مسابقات انتخابی المپیک داشت، پیش نیاید.

وی تاکید نمود: بیشتر مردم حتی از آن مسائل خبر نداشتند و آن ها را مدیریت کردیم تا در نهایت پیروز شدیم. در فینال مسابقات انتخابی المپیک، بسیار متقاعدنماینده بازی کردیم و والیبالی را به نمایش گذاشتیم که نشان گر شایستگی حضور والیبال ایران در المپیک بود. مسلم است که بسیاری خواهند گفت که این کافی نیست، اما من از آن ها می خواهم که راستا کوتاهی را با کفش های من در همان جاده ها و موانعی که پشت سر گذاشتم، طی نمایند و آن وقت است که می توانند قضاوت نمایند.

کولاکوویچ با اشاره به پیغام قدردانی داورزنی و امیرخوش خبر از همکاری سه ساله این مربی با والیبال ایران، گفت: من هم از ایشان تشکر می کنم. وقتی به ایران آمدم، آقای داورزنی رئیس فدراسیون بود و اکنون که من آنجا را ترک می کنم، باز هم ایشان رئیس هستند و آقایان ضیائی و داوری نیز در دوران من حضور داشتند. من با آقای داورزنی، کوتاه اما با پیروزیت کار کردم. در دوران ریاست ایشان، مدال برنز جام قهرمانان قاره ها را در سال 2017 در ژاپن گرفتیم و در ژانویه سال جاری نیز به المپیک صعود کردیم. راضیم که ایشان قدردان کارهایی است که من برای تیم ملی ایران انجام دادم.

وی ادامه داد: درباره امیر خوش خبر، باید بگویم که او فردی است که پیش از هر چیز، از صندلی ویژه ای در کار ما برخوردار است و مدت هاست که در قلب من جای دارد. این مرد، مانند برادر با من رفتار می کرد، نه مثل غریبه ای که برای کار در ایران آمده بود. علاوه بر این، نحوه مدیریتش، خرد او، همدلی و فداکاری اش نسبت به انجام هر کاری برای پیروزیت تیم ملی، بسیار قابل توجه است. او گرچه والیبالیست نبوده، اما یکی از معدود کارکنان ورزش است که تمامی مناسبات و اصولی که یک سیستم درست و جدی باید داشته باشد، نظیر اهداف فدراسیون و تیم ملی ایران را به خوبی درک می نماید. او کسی است که کلمات زیادی را صرف تعارف نمی نماید و به همین دلیل، حرف او برایم معنی بسیاری دارد وقتی که به من می گوید در راستا صحیحی بوده ایم.

دوست دارم در پلاس لیگا کار کنم

کولاکوویچ در پاسخ به این پرسش که آیا با باشگاه لهستانی که در حال مذاکره بودید، به توافق رسیده اید؟ گفت: بحران ویروس کرونا در همه جای جهان از جمله والیبال، مشکل ساز شده است اما با تمام مسائل این شرایط، قصد من بازگشت به اروپا و کار کردن در آنجاست. با باشگاه هایی از لهستان، روسیه و ایتالیا تماس هایی وجود داشته، اما من بیش تر از همه دوست دارم که به لهستان بروم. پلاس لیگا، لیگی است که باشگاه های خوب، جاه طلب و سازمان یافته بسیاری دارد و با علایق من مطابقت دارد. به زودی مسئله قرارداد من با تیم جدیدم، تعیین خواهد شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8347

به "در ایران مسائل زیاد بود اما گلایه نکردم، تمایل به کار در لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ایران مسائل زیاد بود اما گلایه نکردم، تمایل به کار در لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید