ربات ها جای مهمانداران هتل را گرفتند

به گزارش سهندبلاگ، جایگزینی ربات با انسان در هتلی در سنگاپور

مدت کمی نیست که رباتها وارد زندگی انسان ها شده اند و از عرصه های مختلف واقعا توانسته اند به انسان ها کمک کنند. مثلا در بسکمک از کاربردهای پزشکی و مواردی که نیاز به عملیات خیلی ظریفی است که توسط انسان ها ممکن نیست، در موارد آتش نشانی ربات های آتش نشان، زنده یاب و… اما اینها کاربردهای تقریبا قدیمی تر ربات ها است. حالا پای ربات ها به هتلداری هم باز شده است و در جدیدترین اتفاق، تبدیل به مهمانداران هتل شده اند. با خبرنگاران همراه باشید:

ربات ها جای مهمانداران هتل را گرفتند

ربات مهماندار

پیشرفت تکنولوژی باعث آسان تر شدن زندگی افراد و افزایش رفاه شده است، ربات ها یکی از این موارد هستند که مدتی است در جدیدترین کاربرد خود به کمک انسانها در هتل آمده اند. فکر می کنید چه هتلی از رباتها استفاده می کند؟ مانند همیشه شماره یک مدرن آسیا یعنی سنگاپور. در یکی از هتل های کشور سنگاپور، تصمیم گرفته شده است تا به جای انسان ها از رباتها برای سرویس دهی استفاده گردد. ربات استفاده شده، AURA نام دارد و قابلیت های زیادی دارد.

ربات AURA، به درب اتاق افراد ساکن در هتل می رود و به آنها بطری های آب، حوله و لوازم بهداشتی و غذا تحویل می دهد و به این ترتیب مدیران هتل دیگر نگران کوتاهی افراد در سرویس دهی به مهمانان هتل نیستند.

جالب است بدانید که این ربات شخصیت هم دارد و می تواند صحبت کند و در نتیجه مهمانان هتل می توانند با آن تعامل داشته باشند.

یکی دیگر از نکات جالبی که در مورد این ربات وجود دارد نحوه سرویس دهی آن است به اینصورت که کارکنان هتل، سفارش های مهمانان را در کلاهک این ربات قرار می دهند و بعد به آن مسیردهی می کنند. بعد از تحویل سرویس، به سر جای خود بر می گردد.

توانایی ها ربات AURA چیست؟

این ربات می تواند از پله ها بالا برود، راه خود را در سراسر هتل مسیریابی کند و زمانی که به اتاق هتل رسید می تواند پیامی را برای میهمان آن اتاق روی گوشی تلفن همراه او ارسال کند و منتظر پاسخ او باقی بماند.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4068

به "ربات ها جای مهمانداران هتل را گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها جای مهمانداران هتل را گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید