رونمایی از نسخه تازه چت جی پی تی با قابلیت تعامل صوتی؛ رویای فیلم او به واقعیت پیوست

به گزارش سهندبلاگ، شرکت هوش مصنوعی اوپن ای آی و سازنده چت جی پی تی روز دوشنبه 13 مه 2024 (24 اردیبهشت 1403) گفت مدل جدیدی از هوش مصنوعی خود را به نام جی پی تی-4o منتشر خواهد نمود که قادر به مکالمه صوتی واقع گرایانه و قادر به تعامل همزمان با متن و تصویر است.

رونمایی از نسخه تازه چت جی پی تی با قابلیت تعامل صوتی؛ رویای فیلم او به واقعیت پیوست

محققان اوپن ای آی در رویدادی که به صورت زنده پخش می شد، با رونمایی از قابلیت های صوتی نو نشان دادند که کاربران می توانند با چت جی پی تی صحبت نمایند و پاسخ هایی بی درنگ را بدون هیچ تأخیری دریافت نمایند. این اقدام با هدف حفظ پیشروی در رقابت برای تسلط بر فناوری در حال ظهور اجرا شده است.

علاوه بر این، کاربران می توانند صحبت های چت جی پی تی را در حین مکالمه قطع نمایند و از سیال بودن مکالمات طبیعی لذت ببرند. این توسعه نشان دهنده یک گام به جلو در ایجاد تعاملات واقعی تر با سیستم های هوش مصنوعی است.

سام التمن، مدیر عامل اوپن ای آی در یک پست وبلاگی نوشت: مثل هوش های مصنوعی توی فیلم ها می ماند... صحبت کردن با کامپیوتر هرگز برای من طبیعی نبوده است، اما حالا این طور شده است.

وی بعلاوه در حساب کاربری ایکس خود دمویی از فیلم او (her) که درآن مردی عاشق دستیار هوش مصنوعی خود می گردد، منتشر کرد.

در این رویداد پخش زنده، محققان اوپن ای آی قابلیت های دستیار صوتی نو چت جی پی تی را به نمایش گذاشتند. در این نسخه آزمایشی، چت جی پی تی از قابلیت های بصری و صوتی خود برای صحبت با یکی از پژوهشگران استفاده کرد.

در نسخه نمایشی دیگری، محققان توانایی مدل جی پی تی-4o را در ترجمه همزمان امتحان کردند. تا جایی که این مکالمات به شوخی کشیده شد و محقق اوپن ای آی با تمجید از چت بات به او گفت تو چقدر مفید و شگفت انگیز هستی و چت جی پی تی پاسخ داد: اوه بس کن! تو منو خجالت میدی!

میرا موراتی مدیر ارشد فناوری اوپن ای آی، در این مراسم از ارایه این نسخه نو ظرف چند هفته آینده و به صورت رایگان اطلاع داد. نسخه پولی آن نسبت به نسخه رایگان از امکانات بیشتری برخوردار است.

دسترسی رایگان به موتور جستجو

موراتی بعلاوه در مصاحبه با رویترز از دسترسی کاربران نسخه رایگان به مرورگر این شرکت اطلاع داد که امکان جستجوی وب را فراهم می نماید. وی بعلاوه گفت که این شرکت قصد ندارد به وسیله فروش تبلیغات از کاربران رایگان کسب عایدی کند.

مدت کوتاهی پس از راه اندازی چت جی پی تی در اواخر سال 2022، این فناوری بدل به سریع ترین اپلیکیشنی شد که توانست در مدت کوتاهی به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه برسد.

رونمایی یک روز پیش از نسخه هوش مصنوعی گوگل

شرکت اوپن ای آی اطلاعیه رونمایی از این نسخه نو خود را یک روز پیش از کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل (GOOGL.O) آلفابت خاطرنشان کرد. پیش بینی می گردد که در این کنفرانس غول فناوری گوگل قصد رونمایی از فناوری مرتبط با هوش مصنوعی خود را دارد.

پس از انتشار این خبر، سهام آلفابت در بعد از ظهر دوشنبه 13 مه پس از افت نزدیک به 3 درصدی در اوایل روز، افتی چهاردهم درصدی را تجربه کرد. به همین ترتیب، سهام مایکروسافت نیز با کاهش دو دهم درصدی روبرو شد.

منبع: یورونیوز

منبع: انتخاب
انتشار: 26 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1403 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19769

به "رونمایی از نسخه تازه چت جی پی تی با قابلیت تعامل صوتی؛ رویای فیلم او به واقعیت پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از نسخه تازه چت جی پی تی با قابلیت تعامل صوتی؛ رویای فیلم او به واقعیت پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید