زیرساخت های صادرات محصولات ایرانی به ویتنام آماده می گردد

به گزارش سهندبلاگ، رایزن بازرگانی ایران در ویتنام با اشاره تدوین و تنظیم موافقت نامه های تجاری با ویتنام گفت: با تنظیم موافقت نامه تجاری بین ایران و ویتنام، زیرساخت های صادرات محصولات ایرانی به این کشور مهیا می گردد.

زیرساخت های صادرات محصولات ایرانی به ویتنام آماده می گردد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

محسن رضایی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در اصفهان، با اشاره به وجود رقابت های ناسالم در صادرات قیر به کشور ویتنام گفت: بعضی از صادرنمایندگان با هدف کسب سودهای زودهنگام و کوتاه مدت در صادرات بعضی از محصولات به کشورهای مختلف دست به رقابت های ناسالمی می زنند که اینگونه اقدامات تنها چهره محصولات صادراتی ایران به کشورهای دیگر را مخدوش می سازد.

وی اضافه نمود: این صادرنمایندگان گاهی قیمت محصول صادراتی را به میزانی پایین می آورند که آینده صادرات یک محصول به کلی از بین می رود و خریداران خارجی هر روز با قیمت کمتری این محصولات را خریداری می نمایند.

رایزن بازرگانی ایران در ویتنام با بیان اینکه بازار کشور ویتنام یک بازار ناشناخته برای تجار ایرانی است، بیان نمود: ویتنام با 90 میلیون نفر جمعیت، کشوری بسیار مصرفی و مورد هدف است، این کشور 177 میلیارد دلار در سال گذشته واردات کالا داشته و از یک کشور کمتر توسعه یافته به یک کشور در حال توسعه تبدیل شده است.

وی گفت: این کشور با کشورهای مختلف جهان به ویژه اتحادیه اروپا موافقت نامه تجارت آزاد امضا نموده و فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری در این کشور و کشورهای جنوب شرقی آسیا(آسه آن) برای تجار ایرانی به شمار می رود.

رضایی پور توضیح داد: در حال تدوین و پی ریزی زیرساخت ها و تنظیم سه موافقت نامه بین کشورمان و ویتنام هستیم و از طرفی موافقت نامه ترجیحی و پیشنهاد کالا برای تخفیف صادراتی به ویتنام در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فرش ایران یکی از محصولاتی است که به تازگی به ویتنام صادر شده است، اعلام نمود: محصولاتی همچون خرما، سنگ ساختمانی و خدمات فنی مهندسی از مهمترین محصولاتی است که می توان برای صادرات به ویتنام در نظر گرفت البته 3 کشور عربستان، ترکیه و قطر به ویتنام صادرات دارند که محصولات ما باید توانایی رقابت با محصولات این 3 کشور را داشته باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3338

به "زیرساخت های صادرات محصولات ایرانی به ویتنام آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های صادرات محصولات ایرانی به ویتنام آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید