سازمان حقوق بشر اقدام کانادا علیه ملت ایران را آنالیز کند

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان حقوق بشر باید به اقدام غیرحقوقی دولت کانادا علیه ایران رسیدگی کند.

سازمان حقوق بشر اقدام کانادا علیه ملت ایران را آنالیز کند

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرنگاران، در خصوص اقدام خصمانه دولت کانادا مبنی بر عدم اجازه صندوق رأی برای ایرانیان مقیم این کشور گفت: حق شرکت کردن در انتخابات ریاست جمهوری حقی برای تمام ایرانیان خارج از کشور است و اتباع هر کشوری می توانند در انتخابات شرکت نمایند لذا این اقدام کانادا اقدامی غیراخلاقی و غیرقانونی است.

وی توضیح داد: دولت کانادا از مدت ها پیش اقدامات خصمانه ای را علیه جمهوری اسلامی ایران شروع نموده است که این اقدامات به ضرر خود آنها تمام خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران قطعاً این موضوع را پیگیری خواهد نمود و کانادا باید جوابگوی این اقدام خود باشد چراکه این اقدامات خلاف مقررات و حقوق بین المللی است.

آصفری ادامه داد: دولت مردان کانادایی ادعای حقوق بشر دارند و خود را داعیه دار دموکراسی در دنیا معرفی می نمایند در حالی که خود حقوق مردم خود را نادیده گرفته و همچنین اجازه برگزاری انتخابات را به ایرانیان مقیم کانادا نمی دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تأکید کرد: این اقدام دولت کانادا علیه ایران خلاف گفتمان حقوق بشر و مقررات بین المللی است و سازمان حقوق بشر و مجامع بین المللی باید این موضوع را پیگیری و دولت مردان کانادا را بازخواست نمایند.

آصفری گفت: جمهوری اسلامی ایران حتماً این اقدامات ضدایرانی کانادا را پیگیری می نماید و پاسخ محکمی به این اقدامات خواهد داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2351

به "سازمان حقوق بشر اقدام کانادا علیه ملت ایران را آنالیز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان حقوق بشر اقدام کانادا علیه ملت ایران را آنالیز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید