سرنوشت نامعلوم 420 هزار دلار استقلال در کرواسی

به گزارش سهندبلاگ، ابهامات مالی فراوانی از سال های گذشه تا کنون در باشگاه استقلال وجود دارد که هیچ شفاف سازی درباره آنها و دخل و خرج های صورت گرفته به ویژه در بحث ارزی صورت نگرفته است. فرهاد مجیدی هم چند وقت پیش از قوه قضاییه خواست تا در راستای مبارزه با فسادهای مالی و مالی به پرونده باشگاه استقلال هم ورود کند و بخشی از مستندات و مدارک را در گوشی موبایلش دارد!

سرنوشت نامعلوم 420 هزار دلار استقلال در کرواسی

به گزارش خبرنگاران اول تابستان 98 و درست در بحبوحه جابجایی بود که خبر رسید باشگاه استقلال برای فرار از محرومیت و بسته شدن پنجره های جابجاییی اش باید 430 هزار دلار به پروپیچ مهاجم کرواتی که در لیگ پانزدهم از لیگ آلبانی با قراردادی 2 ساله جذب شد و برای لیگ شانزدهم توسط علیرضا منصوریان در لیست مازاد نهاده شد پرداخت کند.

مدیران وقت باشگاه یعنی امیر حسین فتحی و علی خطیر دست به کار شدند و در نهایت طبق اعلام مدیر عامل وقت استقلال با یاری وزارت ورزش و وزارت امورخارجه مبلغی در حدود 420 هزار دلار به سفارت ایران در زاگرب پایتخت کرواسی انتقال داده شد تا به به پروپیچ پرداخت گردد. از آن طرف رایزنی های باشگاه و فدراسیون فوتبال برای پرداخت طلب این بازیکن کروات از محل مطالبات باشگاه در فیفا نتیجه داد و در نتیجه 420 هزار دلار انتقال داده شده به اروپا دست نخورده جای خودش باقی ماند. مبلغی که مدیران باشگاه اعلام کردند برای خرید قطعی آیاندا پاتوسی کنار گذاشته بودند که حدو 550 هزار دلار آب می خورد اما این ستاره اهل افریقای جنوبی در نهایت راهی بن یاسی امارات شد.

از تیر ماه پارسال که این پول به کرواسی منتقل شد تا به امروز دیگر هیچ خبری درباره سرنوشت آن دردسترس نیست! مدیران فعلی و سابق استقلال که نشان داده اند دست شان در منتشر و رو کردن مدارک و اسناد خوب کار می نماید تا کنون حتی شفاهی هم اشاره ای به سرنوشت این پول نداشته و خبر و گزارشی درباره آن منتشر نکرده اند! پولی که معین است نه صرف پرداخت بدهی های خارجی انباشته شده و نه به به بازیکنان و مربیان خارجی پرداخت شده است تا مدام تهدید به فسخ یک طرفه قرارداد نکنند!

انگار 420 هزار دلار باشگاه استقلال در اروپا و کشور کرواسی گم شده است و اصلا چنین پولی از ابتدا وجود نداشته است که هیچ کدام از مدیران اشاره ای به آن ندارد. حتی برای پرداخت پول آندره آ استراماچونی هم باشگاه از این طرف و آن طرف از جمله بانک مرکزی و به وسیله اسماعیل خلیل زاده پول قرض کرد تا توانست طلب حدودا 400 هزار دلار او را پرداخت کند. این موضوع یعنی انتقال پول از ایران به ایتالیا نشان می دهد باشگاه آن زمان هیچ پولی در کرواسی نداشته است! حالا سوال اینجا است که آن 420 هزار دلار چه شد و کجا رفت؟

درباره دیگر درآمد های ارزی استقلال هم هیچ شفاف سازی صورت نگرفته است. چند صد هزار دلار هایی که با فروش الهیار صیادمنش، آیاندا پاتوسی، امید نورافکن و مجید حسینی کسب شد و جمع سرانگشتی آنها از 2 میلیون دلار هم فراتر می رود. به اینها درآمد های ارزی که از فیفا و ای اف سی گرفته شد و میلیار ها دلار درآمد های سالیانه باشگاه از اسپانسر را هم اضافه کنید. اگر حساب باشگاه پر نباشد دست کم نباید این حجم از بدهی هم باقی بماند یا برای رفتن به امارات و قطر و ارقامی در حدود 5-6 میلیارد تومان کاسه گدایی سمت به قول معروف افراد سرمایه دار بگیرد. احمد سعادتمند بهتر است در اولین گام درآمد ها و هزینه های ارزی باشگاه را شفاف سازی کند یا حداقل بگوید طبق اسناد اقتصادی موجود 420 هزار دلاری که به کرواسی رفت و به پروپیچ پرداخت نشد کجا است و اگر هزینه شده چطور بوده و در جیب چه کسی رفته است؟

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8101

به "سرنوشت نامعلوم 420 هزار دلار استقلال در کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت نامعلوم 420 هزار دلار استقلال در کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید