شوک بزرگ کرونا به اقتصاد انگلیس

به گزارش سهندبلاگ، بحران کرونا شوک اقتصادی بزرگی به انگلیس وارد کرده و بر اساس آمارهای رسمی منجر به کاهش تولید ناخالص ملی 9.9 درصدی در سال 2020 در این کشور شده که از زمان جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است.

شوک بزرگ کرونا به اقتصاد انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ویرتشافتز ووخه آلمان، بحران کرونا اقتصادهای ملی در بسیاری کشورها را نشانه گرفته است و انگلیس هم از این قاعده مستثنی نبوده و اقتصاد این کشور هم در سال 2020 با رکود اقتصادی چشمگیری روبرو شده است.

اداره آمار ملی انگلیس روز جمعه گفت که تولید ناخالص ملی انگلیس در سال 2020 با کاهش 9.9 درصدی روبرو شده که از زمان جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است.

ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس در سخنانی گفت: آمارهای امروز نشان می دهد که اقتصاد از یک پاندمی که تمام کشورهای جهان آن را احساس کرده اند لطمه جدی دیده است.

البته اقتصاد انگلیس بین ماه های اکتبر و دسامبر با افزایش حدود یک درصدی روبرو شد که حدود دو برابر بیشتر از آنچه مد نظر اقتصاد دانان بود افزایش داشت. اما محدودیت های اخیر برای مهار موج جدید کرونا بار دیگر فرایند رشد اقتصادی را کند کرد به گونه ای که بانک مرکزی انگلیس کاهش 4 درصدی رشد اقتصادی برای 3 ماهه ابتدایی سال جاری میلادی را پیش بینی می کند.

اقتصاد انگلیس در سال گذشته میلادی دو برابر بیشتر از اقتصاد آلمان که حدود 5 درصد با رکود روبرو بوده کاهش داشته است. کاهش رشد اقتصادی در تمام منطقه یورو در سال 2020 هم حدود 6.8 درصد بوده است.

انگلیس نه تنها باید با عواقب بحران کرونا بلکه عواقب اقتصادی خروج از اتحادیه اروپا هم دست و پنجه نرم کند. تا به حال حدود 115 هزار نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان داده اند که بیشترین آمار مرگ و میر کرونایی در کشورهای اروپایی بود است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر دارایی انگلیس گفت: ما می دانیم که محدودیت های اخیر تاثیرات بسیار شدیدی بر بسیاری از شرکت ها و انسان ها داشته است. البته اقتصاد دان ها انتظار بهبود ملموس و مشخص اوضاع اقتصادی در بهار با توجه به بهبود فرایند اقتصاد جهانی و واکسیناسیون افراد بیشتر را دارند.

یش بینی کمار وایت کارشناس ارشد اقتصادی موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی این است که فعالیت های اقتصادی در سه ماهه اول سال جاری (میلادی) کاهش شدید داشته باشند اما از سه ماهه دوم به بعد، با کاهش محدودیت ها به دلیل افزایش واکسیناسیون، انتظار می رود رشد اقتصادی آغاز شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در عرض 24 ساعت گذشته در انگلیس 13494 نفر دیگر به کرونا مبتلا شده و 678 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند. به این ترتیب آمار مبتلایان به کرونا در این کشور از زمان شیوع کرونا به 3998655 نفر رسیده و 115529 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12585

به "شوک بزرگ کرونا به اقتصاد انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوک بزرگ کرونا به اقتصاد انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید