شیائومی با تصاحب جایگاه اپل به بزرگ ترین تولید کننده ساعت هوشمند تبدیل شد

به گزارش سهندبلاگ، تنها چند روز مانده به معرفی اپل واچ سری 7، کمپانی شیائومی جایگاه نخست بازار ساعت های هوشمند را که مدت ها در اختیار اپل بود تصاحب کرد. پس شیائومی و اپل که بزرگترین فروشندگان ساعت های هوشمند در جهان محسوب می شوند، جایگاه سوم تا پنجم به ترتیب در اختیار هواوی، فیت بیت و سامسونگ قرار گرفته است.

شیائومی با تصاحب جایگاه اپل به بزرگ ترین تولید کننده ساعت هوشمند تبدیل شد

با توجه به گزارش های منتشر شده، شیائومی در سه ماهه دوم سال 2021 پیروز شده 8 میلیون دستگاه ساعت هوشمند بفروشد و این در حالی است که اپل در همین زمان با فاصله ای بسیار اندک، 7/9 میلیون دستگاه اپل واچ فروخته است.

البته زمان بندی مناسب مهم ترین عاملی است که چینی ها را در تصاحب جایگاه اپل یاری کرده. باید به خاطر داشته باشیم که اپل در این مدت مشغول فروش مدل های قدیمی تر خود بوده و هنوز اپل واچ سری 7 را معرفی نکرده است، اما شیائومی در سه ماهه دوم سال محصول تازه خود را عرضه کرده است.

Canalys درباره این موضوع یادآوری می کند:

در جای دیگری از این تحلیل این گونه ذکر شده است:

البته در ادامه Canalys به بیان تفاوت آنچه ساعت های سطح پایین نامیده، مانند مدل های ارزان قیمت فیت بیت و شیائومی، با ساعت های هوشمند رده بالا می پردازد. اپل با سهم 31/1 درصدی از بازار ساعت های هوشمند رده بالا، همچنان در این بخش یکه تاز است و هیچ برند دیگری تا کنون توانایی رقابت با او را نداشته است.

سایر برندهای مطرح در بازار ساعت های رده بالا به سهم های تک رقمی رضایت داده اند که از جمله ای آن ها می توان به هواوی با 9 درصد و شیائومی با 5/7 درصد سهم اشاره کرد.

برتری اپل در بازار ساعت های رده بالا به لطف تمرکز این شرکت روی ویژگی های سلامتی اپل واچ میسر شده است. جیسون لو، مدیر تحقیقات Canalys، درباره این پیروزیت می گوید:

او در ادامه گفته های خود با اشاره به اهمیت کیفیت این فناوری ها و دقت آن ها در سنجش پارامترهای سلامتی می گوید:

اپل واچ سری 7 که قرار است در ماه جاری به همراه آیفون 13 معرفی شود هم مانند نسل های پیشین خود به سنسورهای پایش سلامت زیادی مجهز خواهد بود که از جمله مهم ترین آن ها می توان به سنجش ریتم نامنظم ضربان قلب و سنجش میزان اکسیژن خون اشاره کرد.

البته انتظار نمی رود در این نسل سنسور تازهی به اپل واچ اضافه شود و تنها ویژگی های قبلی بهبود خواهند یافت و طراحی دستگاه تغییر خواهد کرد، اما یکی از شایعات به احتمال اضافه شدن سنسور فشار خون و میزان قند خون اشاره کرده است که احتمالا در آینده ای دورتر شاهد آن خواهیم بود.

منبع: 9T05Mac

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15144

به "شیائومی با تصاحب جایگاه اپل به بزرگ ترین تولید کننده ساعت هوشمند تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی با تصاحب جایگاه اپل به بزرگ ترین تولید کننده ساعت هوشمند تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید