صف انتظار تماس های بورسی کاهش یافت

به گزارش سهندبلاگ، کارگزاری فارابی با بیش از یک میلیون مشتری در سراسر کشور، نخستین مرکز پاسخگویی 24 ساعته بورس ایران را راه اندازی کرد.

صف انتظار تماس های بورسی کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام کارگزاری فارابی، این مرکز با بهره مندی از نیروی انسانی آموزش دیده و خط مشی استفاده از ابزارهای تکنولوژیک، یکی از پیشرفته ترین مراکز تماس و ارائه مشاوره بازار سرمایه ایران است که استانداردهای جدیدی را در این حوزه تعریف نموده است.

1561، بدون بوق اشغال

مدیر معاملات آنلاین کارگزاری فارابی با اشاره به ویژگی های مرکز تماس جدید کارگزاری فارابی گفت: سامانه جوابگویی تلفنی به مشتریان به وسیله شماره 1561 تقریباً از ابتدای امسال بدون بوق اشغال در خدمت مشتریان است.

در فضای مجازی هم به وسیله اینستاگرام، لینکدین، توییتر، ایمیل و... همکاران در مجموعه کارگزاری فارابی جوابگوی سؤالات مشتریان هستند. ضمن اینکه در نظر داریم یک تلفن قرمز هم در شعب نصب گردد که در مواقع لزوم، مشتریان از شعب به طور مستقیم با دفتر مرکزی ارتباط برقرار نمایند.

سید احسان طباطبایی درباره 24 ساعته شدن مرکز تماس 1561 اضافه نمود: قبلاً سامانه 1561 کارگزاری فارابی، 12 ساعت در شبانه روز جوابگوی مشتریان بود. حدود سه ماه پیش به فعالان بازار سرمایه وعده دادیم که تا سرانجام تابستان، فعالیت مرکز جوابگویی به مشتریان در این کارگزاری به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته خواهد شد.

هم زمان با سرانجام شهریور ماه، وعده کارگزاری فارابی محقق شد و مرکز جوابگویی به مشتریان به صورت 24 ساعته فعالیت خود را شروع کرد.

وی با اشاره به حجم تماس های بالای این مرکز نیز تأکید کرد: به طور میانگین، در روزهای معاملاتی بیش از 10 هزار تماس مشتریان پاسخ داده می گردد که البته در روزهای غیر معاملاتی، حجم تماس ها کمتر از این میزان است؛ اما پیش بینی می گردد با 24 ساعته شدن زمان کاری این مرکز، تماس ها به لحاظ آماری بیشتر گردد.

بهره مندی از ابزارهای هوش مصنوعی

طباطبایی یکی از مزایای مرکز تماس جدید کارگزاری فارابی را بهره مندی از ابزارهای هوش مصنوعی و رباتیک دانست و اضافه نمود: تعامل انسانی با مشتریان، اولویت کارگزاری فارابی است و مشتریان اصولاً در ارتباط با اپراتورهای انسانی، راحت تر به پاسخ سؤالات خود می رسند؛ بنابراین در مرحله اول، برای شناسایی مشتریان از هوش مصنوعی استفاده شده و هدف نهایی این است که به زودی، با حفظ تعامل انسانی، جوابگویی به صورت اتوماتیک انجام گردد.

به گفته مدیر معاملات آنلاین کارگزاری فارابی بیشتر سؤالات مخاطبان مرکز تماس، مربوط به شرایط بازار و فروش سهام عدالت است. طباطبایی ضمن اشاره به حجم بالای پرسش سهامداران عدالت درباره نحوه فروش سهام عدالت و چگونگی واریز وجه فروش و... توضیح داد: ازآنجایی که سامانه سعدی (پرمخاطب ترین سامانه فروش سهام عدالت) متعلق به کارگزاری فارابی است، بخش قابل توجهی از زمان مشاوران صرف هدایت و ارائه پاسخ به مخاطبان سهام عدالت می گردد.

ضمن اینکه با توجه به امکان ثبت نام برای دریافت کد بورسی و احراز هویت سجام به وسیله کارگزاری فارابی بدون احتیاج به مراجعه حضوری، سؤالاتی درباره نحوه خریدوفروش هم توسط افراد تازه وارد به بورس طرح می گردد.

آن طور که طباطبایی شرح می دهد، جوابگویی به مشتریان در کارگزاری فارابی، قابل مقایسه با سایر رقبا نیست و این سطح از خدمات در بازار سرمایه کشورمان بی سابقه است.

به گفته وی، کارگزاری فارابی حتی قبل از آنکه به صورت 24 ساعته جوابگوی مشتریان باشد، خیلی بیشتر از سایر کارگزاری ها جوابگوی سؤالات مشتریان بوده است. استقبال مشتریان از 24 ساعته شدن مرکز تماس هم نشان از احتیاج بازار سرمایه به خدمت رسانی شبانه روزی دارد.

ارائه خدمات احراز هویت غیرحضوری

وی راه اندازی خدمات احراز هویت غیرحضوری سجام و کارگزاری را خدمت جدیدی برای فعالان بازار سرمایه دانست و گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا و مسائل مراجعه حضوری، مردم تمایل بیشتری به دریافت خدمات غیرحضوری از جمله مشاوره تلفنی و آنلاین دارند.

کارگزاری فارابی هم با توجه به شرایط پیش آمده و با فراهم کردن امکان ثبت نام و احراز هویت آنلاین، فرصتی را در اختیار متقاضیان ورود به بورس قرارداد که تمام فرایند بورسی شدن را به طور غیرحضوری انجام دهند.

تمام این اقدامات حجم کاری مرکز تماس را افزایش داده است. البته با 24 ساعته این مرکز، متقاضیان دریافت مشاوره های بورسی، ساده و سریع تر از قبل به پاسخ سؤالاتشان می رسند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10502

به "صف انتظار تماس های بورسی کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صف انتظار تماس های بورسی کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید