طراحی نرم افزار شبیه ساز الکترو مغناطیسی برای ساختارهای بزرگ

به گزارش سهندبلاگ، نرم افزار شبیه ساز الکترو مغناطیسی برای ساختار های بزرگ در مقایسه با طول موج (Scatlyze) توسط محققان دانشگاه بوعلی سینای همدان، طراحی و به عنوان یکی از طرح های صنعتی برگزیده دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور معرفی گردید.

طراحی نرم افزار شبیه ساز الکترو مغناطیسی برای ساختارهای بزرگ

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، نرم افزار شبیه ساز الکترو مغناطیسی برای ساختار های بزرگ در مقایسه با طول موج (Scatlyze) توسط محققان دانشگاه بوعلی سینای همدان، طراحی و به عنوان یکی از طرح های صنعتی برگزیده دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور معرفی گردید.

طراحی و ساخت نرم افزارهای شبیه سازی امواج الکترو مغناطیسی در برخورد با اشیای بزرگ و خیلی بزرگ، در مقایسه با طول موج برای ساخت تمامی تجهیزات در این حوزه لازم است. مهم ترین مزیت این نرم افزار، که بر پایه روش ممان برای محاسبه سطح مقطع راداری اجسام بزرگ و خیلی بزرگ در مقایسه با طول موج پیاده سازی شده، سرعت محاسباتی بالا با بهینه سازی روش عددی ممان و موازی سازی چند هسته ای است. نرم افزار مذکور در مقایسه با نرم افزارهای تجاری متداول مانندFEKO ، سطح مقطع راداری را بیش از 10 برابر سریع تر محاسبه می نماید. از دستاوردهای ویژه ای که این طرح نرم افزاری به دنبال دارد، می توان به محاسبه سطح مقطع راداری اجسام بزرگ و خیلی بزرگ در مقایسه با طول موج که امکان شبیه سازی آن ها با نرم افزار های تجاری و کامپیوترهای متداول وجود ندارد، افزایش چند برابری سرعت محاسبات نسبت به نرم افزارهای تجاری متداول مانندFEKO، محیط گرافیکی با کیفیت بالا برای ارتباط با کاربر وحل مسائل صنعت در این حوزه اشاره نمود. لازم به ذکر است این نرم افزار در آینده می تواند در صنایع الکترونیکی، الکتریکی و تولیدات مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 741

به "طراحی نرم افزار شبیه ساز الکترو مغناطیسی برای ساختارهای بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی نرم افزار شبیه ساز الکترو مغناطیسی برای ساختارهای بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید