طرز تهیه مارمالاد انجیر

به گزارش سهندبلاگ، همچنین برای تهیه مارمالاد میوه رو به همراه پوست می پزن تا کاملا له بشه، امادر تهیه مربا شما تکه های میوه رو توی شهد می تونید ببینید. مارمالاد، مربای خمیری شکلیه که تکه های میوه داخل آن وجود نداره.

طرز تهیه مارمالاد انجیر

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران کوک ، قبل از اینکه طرز تهیه مارمالاد انجیر رو براتون توضیح بدم بهتره که بهتون بگم مارمالاد چیه. بیشتر افراد مارمالاد رو با مربا یکی می دونن اما باید بگم که این دو تا کاملا با هم متفاوت هستن.

مواد لازم مارمالاد انجیر

انجیر تازه500 گرم
شکر1 کیلوگرم
آب1 لیتر
پودر ژلاتین1 قاشق غذاخوری
لیمو ترش3 عدد

طرز تهیه مارمالاد انجیر

  1. برای تهیه مارمالاد انجیر ابتدا انجیرها را شسته و ساقه های آن ها را جدا کنید، سپس آن ها را به تکه های دلخواه برش بزنید.
  2. لیموها را خیلی خوب بشویید. آن ها را از قسمت طول دو نیم کرده و سپس در همان راستا هر کدام از دو تکه را به برش های بسیار نازک تبدیل کنید.
  3. داخل یک کاسه بزرگ حدود یک لیتر آب ریخته و لیمو ها و انجیر ها را به آن اضافه کنید. درب ظرف را با یک حوله یا پارچه تمیز بپوشانید. یک شب صبر کنید تا پوست لیموها کاملا نرم شود.
  4. روز بعد مخلوط لیمو و انجیر را داخل یک قابلمه بریزید و به مدت یک ساعت و نیم با حرارت ملایم بجوشانید تا کاملا نرم شوند.
  5. شکر و پودر ژلاتین حل شده در آب را اضافه کنید و اجازه دهید در مخلوط لیمو و انجیر حل شوند. در این زمان نیز حرارت باید ملایم باشد. حدود ده دقیقه صبر کنید. اکنون مارمالاد شما آماده است.
  6. با دقت داخل شیشه های تمیز ریخته و درب آن ها را ببندید. شیشه ها را در جای خنک و یا یخچال نگهداری کنید. از این مارمالاد می توانید به مدت یک ماه استفاده کنید.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10874

به "طرز تهیه مارمالاد انجیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مارمالاد انجیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید