عراقچی تهران را به مقصد وین ترک کرد

به گزارش سهندبلاگ، ایسنا نوشت: سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده کشورمان برای شرکت در پنجمین دور مذاکرات برجام ، تهران را به مقصد وین ترک کرد.

عراقچی تهران را به مقصد وین ترک کرد

دور پنجم مذاکرات ایران و گروه 1+4 درباره چگونگی اجرای کامل و موثر برجام امروز (سه شنبه) در شهر وین پایتخت اتریش شروع خواهد شد.

پیش از این اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای بیان کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه شنبه به صورت حضوری در وین از سر گرفته می گردد.

این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتحانه های امورخارجه ایران و گروه 1+4 برگزار خواهد شد.

ریاست این نشست بر عهده انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود. سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران هم ریاست هیات ایرانی را بر عهده خواهد داشت.

شرکت کنندگان قرار است به رایزنی ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز روز دوشنبه در پاسخ به سوالی در ارتباط با مذاکرات وین تأکید کرد: در خصوص گفت وگوهای فنی وین پیشرفت های قابل توجهی اجرا شده و هنوز فکر می کنیم تفاهم در دسترس است و آنچه هم باقی مانده براساس دستورالعمل های اعلامی به وزارت خارجه، باید مورد دقت و پیگیری قرار بگیرد.

خطیب زاده ادامه داد: اگر تصمیم سیاسی در واشنگتن اتخاذ گردد که از ادبیات، رفتار و منش دولت قبل ایالات متحده و کمپین شکست خورده فشار حداکثری فاصله گرفته گردد، در خصوص آنچه که باقی مانده به راحتی می توان به نتیجه رسید.

سخنگوی وزارت خارجه تأکید کرد: اروپایی ها و آمریکایی ها فراموش نکنند که اگر برجام امروز زنده است این موضوع به خاطر صبر راهبردی و اقدامات با تدبیر ایران است.

310 310

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13984

به "عراقچی تهران را به مقصد وین ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی تهران را به مقصد وین ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید