علت افت چشمگیر فروش گوشی های هوشمند در سال 2020

به گزارش سهندبلاگ، با شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن در اقتصاد، بازار فروش گوشی های هوشمند با افت نا امید کننده ای در سال 2020 روبرو بود.

علت افت چشمگیر فروش گوشی های هوشمند در سال 2020

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،در ابتدای سال 2020 تحلیلگران معتقد بودند با معرفی اینترنت همراه نسل پنجم کاربران باری دیگر به خرید گوشی های هوشمند ترغیب می شوند و فروش این دستگاه ها رشد دوباره ای به خود خواهد دید. با این وجود با شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن بازار های مالی می توان گفت حتی عرضه گوشی های 5G و ارائه این فناوری فوق العاده نیز نتوانست بازار گوشی های هوشمند را متحول کند.

فروش گوشی های هوشمند طی سه ماه اخیر 5.7 درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشت. این در حالی است که دو فصل ابتدایی سال 2020 با افت 20 درصدی نسبت به سال گذشته خود روبرو بود. با وجود آن که می توان علت اصلی افت فروش گوشی های هوشمند را ویروس کرونا خواند اما مسائل دیگری نیز در پدید آمدن این شرایط تاثیرگذار بوده اند.

علت افت چشمگیر فروش گوشی های هوشمند در سال 2020

بر اساس گفته های تحلیلگران دنیای تلفن های همراه، از دلایل اصلی افت فروش گوشی های هوشمند می توان به افزایش قیمت شگفت آور پرچمداران و رشد کیفیت گوشی های میان رده اشاره نمود. همان طور که تعیین است گوشی های پرچمدار شرکت های سرشناس اکنون قیمتی بالغ بر هزار دلار دارند و همچنین گوشی های میان رده ماندگاری قابل توجه ای را به خریداران خود ارائه می دهند. این امر باعث می گردد که میزان تمایل به خرید گوشی های هوشمند کاهش پیدا کند.

در حالی که سال 2020 برای شرکت های سازنده گوشی های هوشمند بسیار امیدوار کننده نبود اما انتظار می رود با انتها شیوع ویروس کرونا و کاهش تاثیر آن در بازار سال 2021 بازار گوشی ها باری دیگر رشد کند. در حالی که اینترنت نسل پنجم نتوانست جلوی افت فروش گوشی ها را بگیرد اما این مسئله توانست از میزان کاهش فروش مورد نظر کم کند. همچنین با توجه به فروش اولیه گوشی های هوشمند 5G شرکت اپل به نظر می آید این فناوری در حال توسعه بازار تلفن های همراه است. پیش بینی می گردد بازار گوشی های هوشمند در اواسط سال 2021 باری دیگر به حالت عادی و رو به رشد خود برگردد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12041

به "علت افت چشمگیر فروش گوشی های هوشمند در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت افت چشمگیر فروش گوشی های هوشمند در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید