عمار حکیم خواهان نظارت سازمان ملل بر انتخابات عراق شد

به گزارش سهندبلاگ، رئیس ائتلاف عراقیون از سازمان ملل خواست در انتخابات آینده عراق نقش نظارتی ایفا نماید.

عمار حکیم خواهان نظارت سازمان ملل بر انتخابات عراق شد

به نقل از سومریه نیوز، دفتر عمار حکیم، رئیس ائتلاف عراقیون با صدور بیانیه ای خواهان ایفای نقش نظارتی سازمان ملل در پرونده انتخابات آینده عراق شد.

در بیانیه مذکور آمده است که خواسته های عمار حکیم در جریان ملاقات وی با جنین هنیس پلاسخارت، نماینده دبیرکل سازمان ملل در دفتر خود در بغداد بیان شد.

دو طرف در جریان این ملاقات در مورد تحولات سیاسی عراق و منطقه، اولویت های آینده این کشور از جمله انتخابات زودهنگام، اوضاع مالی و راهکار های مطلوب برای آنها به بحث و گفتگو پرداختند.

عمار حکیم در جریان این ملاقات بر لزوم تکمیل اقدامات لازم برای قانونیت بخشیدن به انتخابات تأکید کرد.

رئیس ائتلاف عراقیون، نماینده دبیرکل سازمان ملل را در جریان اهمیت تصمین امنیت انتخابات و آزادی نامزدها و رأی دهندگان در انتخاب نامزدهای مورد نظر خود قرار داد.

عمار حکیم در مورد رابطه بین بغداد و اربیل، ضمن تأکید بر حاکمیت قانون اساسی بر همگان و حمایت از منافع آنها، خواهان استفاده از این فرصت تاریخی برای حل مسائل نفتی و سایر امور حل نشده بین دولت فدرال و اقلیم کردستان عراق شد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دسامبر گذشته، ششم ژوئن آینده را زمان برگزاری انتخابات پارلمانی مشخص و بر لزوم قدم برداشتن در جهت موفقیت آمیز بودن انتخابات زودهنگام تأکید کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12154

به "عمار حکیم خواهان نظارت سازمان ملل بر انتخابات عراق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمار حکیم خواهان نظارت سازمان ملل بر انتخابات عراق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید