فروش آنلاین گوشت در گوشتالو

به گزارش سهندبلاگ، به دلیل واسطه هایی که در این بازار وجود دارد، قیمت نهایی برای مشتری نهایی افزایش می یابد. ما در گوشتالو به دنبال این هستیم که هم گوشت سالم و تازه و هم با قیمت رقابتی نسبت به بازار را به دست مشتریان برسانیم.

فروش آنلاین گوشت در گوشتالو

شاید تصور خرید و فروش آنلاین بعضی محصولات مانند گوشت تا یکی دو سال پیش کار سختی بود، اما امروز استارتاپ ها هر آنچه را که در گذشته باورش سخت بود، ممکن نموده اند.

استارتاپ گوشتالو یکی از این استارتاپ هاست که کار خود را در صنف سنتی بنکداری و قصابی گوشت آغاز نموده است. گوشتالو توسط محمدمهدی زارع به همراه حسن باقری و بنیامین شجاعی بنیانگذاری شده است.

محمدمهدی زارع 30 ساله است و در رشته کامپیوتر تحصیل نموده است. او می گوید: من تا قبل از این کارهای مختلفی انجام دادم و یکی از این فعالیت ها مربوط به حساب و کتاب دفتری کسب و کارهای حجره دار گوشت بود.

حتما بخوانید:

سهم آنلاین ها، کمتر از نیم درصد بازار گوشت است

4 آذر 96 378

همچنین ما به صورت خانوادگی کسب وکاری در حوزه فروش گوشت داشتیم و من دورادور با این کسب وکار آشنا بودم و از آنجایی که به حوزه استارتاپ و کسب وکارهای آنلاین علاقه مند بودم، به این فکر افتادیم که در اینترنت کسب وکاری را در این حوزه راه بیندازیم.

با آنالیز هایی که انجام دادیم، خلأهای بازار را شناسایی کردیم. از جمله این خلأها این بود که گوشت به صورت تازه به دست مشتریان نمی رسید و از طرف دیگر قیمت گوشت در بازار ثبات نداشت.

بر همین اساس تصمیم گرفتیم برای از بین بردن این مسائل، عرضه و تقاضا را معکوس کنیم؛ یعنی ابتدا تقاضا را به وسیله اینترنت از مشتریان دریافت کنیم و بعد گوشت را از کشتارگاه های اطراف تهران که حلقه اول تامین گوشت هستند، تهیه و ارسال کنیم. ایده گوشتالو از همین جا شکل گرفت و این استارتاپ را راه انداختیم.

  • شما به مسائلی که در بازار گوشت وجود دارد، اشاره کردید. بیشتر در خصوص خدمات گوشتالو شرح دهید و چطور می خواهید این مسائل را رفع کنید؟

مسئله ای که در بازار سنتی وجود دارد، این است که اولا گوشت در یخچال قصابی ها می ماند و گوشتی که باید حداکثر 48 ساعت بعد از فراوری به فروش برسد، گاهی تا یک هفته یا 10 روز در یخچال می ماند و کهنه می گردد. مشتریان نیز این موضوع را متوجه نمی شوند و هنگام پخت و پز می فهمند که گوشت تازگی ندارد.

همچنین به دلیل واسطه هایی که در این بازار وجود دارد، قیمت نهایی برای مشتری نهایی افزایش می یابد. ما در گوشتالو به دنبال این هستیم که هم گوشت سالم و تازه و هم با قیمت رقابتی نسبت به بازار را به دست مشتریان برسانیم.

به این ترتیب که ما گوشتی را از قبل خریداری و انبار نمی کنیم بلکه بنا بر سفارشی که در سایت ثبت می گردد، گوشت مورد احتیاج مشتریان را تامین می کنیم و در آینده قصد داریم وارد فاز دامپروری هم بشویم و براساس احتیاجی که وجود دارد، کشتار دام را انجام دهیم. از این جهت استارتاپ ما جنبه زیست محیطی هم دارد.

  • مدت زمانی که سفارش ثبت می گردد تا محصول به دست مشتری برسد، چقدر است؟

سفارشات باید یک روز قبل در سایت ثبت گردد و زمان تحویل در روز بعد توسط مشتری انتخاب می گردد. ارسال برای سفارشات بالای 200 هزار تومان رایگان است.

  • با توجه به اینکه وارد یک بازار سنتی شده اید، تا کنون پیروز به جذب چه تعداد کاربر شده اید؟

تقریبا حدود 1000 نفر در سیستم ثبت شده اند و از این تعداد حدود 400 نفر به صورت تکرار شونده از ما خرید می نمایند.

  • با توجه به اینکه گوشت محصولی فاسدشدنی است، به طور کلی اعتماد مردم را در این مدت برای خرید این محصول چطور ارزیابی کردید؟

معضل اصلی که وجود دارد، خرید اول مردم است و اگر خرید اول اتفاق بیفتد، محصولی که به دست مشتری می رسد بسیار باکیفیت و تازه است. همین کیفیت باعث می گردد که مردم به گوشتالو اعتماد نمایند و دوباره سفارش دهند.

از طرف دیگر ما حلقه بنکداری و قصابی را از این طریق حذف نموده ایم و به صورت مستقیم گوشتی را که در مجموعه خودمان کشتار می گردد، به دست مشتری می رسانیم. در حال حاضر از کسب وکار سنتی خانوادگی خود برای تامین گوشت مورد احتیاج تا زمانی که به مرحله اسکیل برسیم، استفاده می کنیم.

  • با این وجود می توانید ادعا کنید که قیمت های رقابتی ارائه می کنید؟

بله، البته حاشیه سود گوشت حدود 10 تا 15درصد است و سود آن بیشتر در فروش بالا اتفاق می افتد، ولی قیمت های ما به طور کلی نسبت به قصابی های سطح شهر 5تا 6 درصد ارزان تر است.

  • به صورت کلی حجم بازار گوشت را چقدر ارزیابی می کنید و قصد دارید چند درصد بازار را به دست بیاورید؟

حجم بازار گوشت قرمز در ایران 900 هزار تن به صورت سالانه است و اگر حجم بازار گوشت قرمز تهران را در نظر بگیریم، حدود150 تا 200 هزار تن در سال است.

از روش دیگری هم اگر بخواهیم محاسبه کنیم، سرانه گوشت حدود 12 کیلوگرم است که اگر این عدد را در تعداد جمعیت تهران که بازار هدف ما را تشکیل می دهد ضرب کنیم، تقریبا به همین اعداد دست پیدا می کنیم.

هدف گذاری ما این است که بتوانیم حدود 4 درصد از این بازار را در سال های اولیه رشد خود به دست بیاوریم.

  • با چه سرمایه اولیه ای کار را آغاز کردید. آیا برای جذب سرمایه اقدام نموده اید؟

ما در این 2 سال حدود 200 میلیون خودمان هزینه نموده ایم. طی این مدت بعضی ماه ها به نقطه سر به سر رسیدیم ولی برای اسکیل شدن احتیاج به جذب سرمایه داریم.

  • در این مدت با چه چالش هایی روبه رو بودید؟

چالشی که با آن روبه رو بودیم، مسائلی که بود که در صنف گوشت وجود داشت. در واقع ما در صنفی کار می کنیم که تعامل با آنها کار سختی است.

اینکه بتوانیم آنها را متقاعد کنیم که می توانیم به صورت آنلاین گوشت را در کنار آنها بفروشیم، کار سختی است، ولی پیروز شده ایم این کار را تا کنون انجام دهیم و ثبت سفارش داشته باشیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: مجله شنبه
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4099

به "فروش آنلاین گوشت در گوشتالو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش آنلاین گوشت در گوشتالو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید