محبوب ترین پنیر صبحانه در سوپرمارکت ها

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران- قیمت پنیر پاستوریزه طبق آخرین آمار های رسمی نسبت به پارسال حدود 76 درصد رشد داشته است. مرکز آمار بادرنظر گرفتن میانگین قیمت قالب های نیم کیلویی پنیر پاستوریزه از بهمن 1400 تا انتها بهمن امسال به رشد قیمت 76 درصدی این کالا رسیده که بخش عمده ای از افزایش قیمت پنیر و سایر لبنیات به موضوع هدفمندسازی یارانه ها در اردیبهشت امسال ارتباط دارد. چون طبق همین آمار های رسمی قیمت پنیر نیم کیلویی پاستوریزه از مرداد امسال به طور میانه حدود 49 هزار تومان بوده و این عدد از آن موقع دستخوش تغییر محسوسی نشده است. تقریبا چنین وضعیتی برای پنیر صبحانه های پرفروش که در سوپرمارکت ها و غرفه های فروشگاه های زنجیره ای دیده می شوند، در این مدت وجود داشته است.

محبوب ترین پنیر صبحانه در سوپرمارکت ها

1- قیمت پنیر فتا دوشه هراز به حدود 40 هزار تومان رسیده است. درحال حاضر روی ظرف 400 گرمی این پنیر، قیمت مصرف کننده را 39 هزار و 800 تومان می نویسند که در چند ماه قبلی این عدد تفاوتی نداشته، اما درقیاس با پارسال شاهد رشد تقریبا دوبرابری آن هستیم. چون در اسفند 1400 و قبل از اینکه دور نو هدفمندسازی یارانه ها آغاز شود، قیمت پنیر فتا دوشه هراز تقریبا 20 هزار تومان بود. پنیر فتا دوشه هراز یکجور پنیر کم چرب است که از شیر گاو درست شده و فروشنده های سوپرمارکت ها آن را یکی از مدل های محبوب می دانند.

2- قیمت پنیر صبحانه 450 گرمی پگاه 42 هزار تومان است. پنیری که آن را به نام پنیر تازه پاستوریزه می فروشند و در ماه های گذشته قیمتش فرقی نکرده، اما بدنیست بدانید پارسال همین قالب 450 گرمی را حدود 23 هزار تومان می فروختند. پنیر صبحانه 450 گرمی پگاه، از نوع پنیر های پرچرب است و از شیر گاو درست شده.

3- پنیر لبنه کاله را با وزن یک کیلو 103 هزار تومان می فروشند. خرید آن تاحدودی نسبت به ظرف های 200 و 350 گرمی که به ترتیب 25 و 40 هزار تومان فروخته می شوند، صرفه بیشتری دارد. پنیر لبنه، به پنیری می گویند که پایه اصلی آن ماست چکیده است و محصول نهایی چیزی شبیه پنیر خامه ای می شود. البته برند کاله ادعا می کند پنیر های لبنه آن ها نسبت به پنیر های خامه ای، چربی و کالری کمتری دارند و به همین علت روی ظرف ها، به خامه ای بودنشان اشاره ای نشده است. یک مدل پنیر لبنه کاله دیگر در سوپرمارکت ها وجود دارد که برخلاف غالب های معمولی، رنگشان صورتی است و به نام پنیر لبنه کم چرب فروخته می شود.

4- پنیر صبحانه ماردینی یکی دیگر از مدل های خامه ای در سوپرمارکت هاست. آن را در ظرف نیم کیلویی 54 هزار تومان می فروشند که نسبت به اسفند پارسال دقیقا 22 هزار تومان گران شده است. نسبت به وزن و قیمتی که دارد، که یکی از گران ترین پنیر های صبحانه به شمار میرود و یکجور پنیر پرچرب است که البته از برند ماردینی فقط همین یک مدل پنیر صبحانه را در سوپرمارکت ها پیدا می کنیم. از همین برند چیز هایی مثل پنیر پارمسان، پنیر ورقه ای، خامه و کره حیوانی در بازار وجود دارد.

5- پنیر روزانه یکی دیگر از گزینه هایی که باید آن را در فهرستمان قرار بدهیم. یک مدل پنیر کم چرب است. معمولا آن هایی که از پنیر خامه ای و پنیر های پرچرب خوششان نمی آید، سراغ پنیر های کم چرب می روند و به همین علت پنیر روزانه یکی از پنیر های پرفروش در سوپرمارکت هاست. وزن آن 515 گرم است و قیمتش به 61 هزار تومان رسیده است.

6- قیمت پنیر رامک که به شکل پاکتی و با وزن 520 گرم فروخته می شود، 60 هزار تومان است. اسفند پارسال خرید پنیر رامک حول وحوش 30 هزار تومان تمام می شد و در این مدت تقریبا دوبرابر گران شده است. این یکی برخلاف پنیر روزانه که از نظر ظاهری و سرو شکل شبیه هم هستند، جزو پنیر های پرچرب قرار می گیرد.

7- قیمت پنیر لاکتیکی صباح با وزن 300 گرم است، الان 37 هزار تومان است. یک سال قبل همین پنیر را 19 هزار تومان می فروختند و ظرف یک سال قیمت آن تقریبا دوبرابر شده. پنیر لاکتیکی یکی از پنیر های قدیمی ایرانی محسوب می شود که البته روش تولید آن با پنیر های معمولی تفاوت هایی دارد و نهایتا بافت آن حالت نسبتا سختی پیدا می کند.

محبوب ترین پنیر صبحانه

انواع پنیر صبحانه

وزن

قیمت

پنیر فتا دوشه هراز

400 گرم

39 هزار و 800 تومان

پنیر صبحانه پگاه

450 گرم

42 هزار تومان

پنیر لبنه کاله

یک کیلو

103 هزار تومان

پنیر خامه ای ماردینی

500 گرم

54 هزار تومان

پنیر روزانه

515 گرم

61 هزار تومان

پنیر رامک

520 گرم

60 هزار تومان

پنیر لاکتیکی صباح

300 کرم

37 هزار تومان

منبع: فرارو
انتشار: 12 اسفند 1401 بروزرسانی: 12 اسفند 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 18845

به "محبوب ترین پنیر صبحانه در سوپرمارکت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین پنیر صبحانه در سوپرمارکت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید