مدیران و چالش تنهایی

به گزارش سهندبلاگ، چالش بحرانی مدیران تنهایی است

رهبران و مدیران ارشد معترف هستند که بزرگ ترین مشکل آنها هنگام وقوع یک بحران، تنهایی است. آنها می گویند کسی نیست که بنشیند و مسائل آنها را بشنود. رهبران به خوبی آگاهی دارند که مسوولیت نهایی بر دوش آنها و سرنوشت کارکنان در دستان آنهاست. اگر رهبر یک سازمان شکست بخورد، دود آن به چشم کارکنان نیز می رود. نتایج نظرسنجی سالانه CEO Snapshot Survey در سال 2012 نشان داد که نیمی از مدیران شرکت کننده در این نظرسنجی در محیط کار احساس تنهایی نموده و بیش از 60 درصد آنها اعتقاد دارند که این احساس تنهایی بر عملکرد آنها تاثیر منفی می گذارد. توماس ساپوریتو، مدیر شرکت بین المللی PHR در این رابطه می گوید: مدیران از احساس انزوا به ستوه آمده اند. برای یک مدیر آسان نیست که هیات مدیره یا کارکنانش را فرا بخواند و با آنها از مسائل و ترس هایش بگوید. امکان دارد، یکی از این افراد راز دار نباشد. هر صحبت کوچکی امکان دارد به شایعه ای بزرگ تبدیل گردد. از سوی دیگر، دوستان یا افراد خارج از محیط کار شاید درک درستی از مسائل و چالش هایش نداشته باشند. با خبرنگاران همراه باشید:

مدیران و چالش تنهایی

زمانی مشکل ساز است که بحرانی اتفاق می افتد. کسانی که زمانی از دوستان شما بودند، تنهایتان می گذارند. جیمی دایمون مدیر ارشد اجرایی موسسه اقتصادی جی.پی مورگان از روزهای تنهایی اش می گوید: زمانی که از شرکت سیتی گروپ بیرون آمدم، تنها کسانی که حامی من بودند، خانواده، دوستان دوران دبیرستان و دانشگاهم بودند.بسکمک از مدیران کوشش دارند، مسائل را خود به تنهایی و بدون درخواست کمک از دیگران حل نمایند. تصمیم گیری درباره یک بحران، بدون مشورت با افراد قابل اعتماد و استفاده از نظرات آنها چندان منطقی به نظر نمی آید. برای گرفتن تصمیمات درست بهتر است با دیگران مشورت کنید و این تنها در صورتی امکان دارد که در طول زمان میان شما و همکارانتان روابطی عمیق و بر پایه اعتماد شکل گرفته باشد. به همین دلیل، هیچ راه حلی نیست که بتواند یک شبه مشکل تنهایی رهبران را حل نماید. حل این مشکل نیازمند گذر زمان است. اگر جزو آن دسته از رهبرانی هستید که احساس تنهایی می کنید، بهتر است گروه حامیان خود را همین حالا تشکیل دهید. اولین کسی که تمام مسائل خود را با او در میان می گذارید، کیست؟ همسرتان، دوست صمیمی تان یا مشاورتان. فرقی ندارد که او کیست. او نخستین عضو تیم حامیان شماست.

پس از آن نوبت مربیان است. مربیان، همان افراد خردمندی هستند که می توانید روی کمک آنها حساب کنید. طی سالیان سال مدیریت، من هم از کمک های این مربیان بی نصیب نبوده ام. این روزها من اگر با مسئله ای روبرو شوم، نزد همکارانم در دانشگاه هاروارد می روم. خوشبختانه دو نفر از مربیانم از من جوان ترند که می توانم درباره دانش روز، تکنولوژی، شبکه های اجتماعی، گرایشات مدیران جوان و هر آنچه به نسل جوان ارتباط دارد، از آنها اطلاعات بگیرم.شما نیازمند یک حمایت مداوم هستید و این وظیفه اعضای گروه شماست که از شما حمایت نمایند. گروه حامیان شما را کمک نموده تا خود را بشناسید، بازخورد صادقانه دریافت کنید و مسائل را از زوایای مختلف آنالیز کنید. وارن بنیس یکی از چهره های مشهور رهبری سازمانی در رابطه با مقابله با رویدادهای غیرمنتظره بیان می نماید: گروهی تشکیل داده که اعضای آن با شما صادق و روراست باشند، حقایق را به شما گفته و شما نیز بتوانید حقایق را با آنها مطرح سازید.خوشبختانه چند گروه دیگر در محیط کار از من حمایت می نمایند. یکی از این گروه ها، گروه هشت نفره ای است که حدود چهل سال از تشکیل آن می گذرد و اعضای آن هر هفته با یکدیگر ملاقات می نمایند. سایر گروه ها هر ماه یکدیگر را دیده و گاهی با هم به سفر می فرایند. آنها در سختی و خوشی همراه من بوده اند و این برای من واقعا ارزشمند است. علاوه بر این، بیش از 6000 نفر در مدرسه کسب وکار هاروارد، تحت تاثیر کتاب اخیر من پیرامون همین موضوع، گروه هایی 6 تا 8 نفره تشکیل داده و در رابطه با مسائل شخصی و شغلی خود با یکدیگر گفت وگو می نمایند.

گروه حامیان باعث می گردد شما احساس تعلق خاطر داشته باشید. برنه براون در این رابطه می گوید: یکی از اساسی ترین نیازهای بشر، احساس عشق و تعلق خاطر است. ما به لحاظ زیست شناختی، روان شناختی، جسمی و روحی نیازمند هستیم که دوست داشته و دیگران دوستمان بدارند. گروه حامیان شما گاهی در نقش یک آینه ظاهر شده و حقایق را به شما می گوید. گاهی هم شما را به چالش کشیده یا ترغیب می نماید. مورد حمایت قرار داشتن، بر احساسات فرد نیز تاثیر می گذارد. اگر فرد یا افرادی از شما حمایت نمایند، شما احساس بهتری دارید. محققان در کلینیک مایو (یکی از بزرگ ترین مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی دنیا) به تازگی دریافته که روابط احساسی عمیق، اندازه استرس، اضطراب و احتمال ابتلا به افسردگی را کم می نماید. شاید تعجب کنید اما روابط صمیمانه و نزدیک می تواند ساختار بیولوژیک بدن شما را عوض کند. در سال 2006، مجله طب رفتاری در گزارشی اعلام نمود که هر چه اندازه حمایت اجتماعی بیشتر باشد، نرخ مرگ و میر کمتر می گردد. بعلاوه میان حمایت اجتماعی و افزایش سیستم ایمنی بدن رابطه ای مستقیم هست. هیچ کس به تنهایی پیروز نیست. ضروری است که همین امروز برای تشکیل گروه حامیان خود اقدام نموده تا در مواقع عدم اطمینان، بحران ها و حتی جشن گرفتن پیروزیت ها تنها نباشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16547

به "مدیران و چالش تنهایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران و چالش تنهایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید