مسائل حقوقی آثار ثبت جهانی استان فارس مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش سهندبلاگ، در جلسه ای با حضور مدیر امور حقوقی و بین الملل پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مسائل حقوقی و املاک پیرامون آثار ثبت جهانی فارس طرح و بررسی شد.

مسائل حقوقی آثار ثبت جهانی استان فارس مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، جلسه هماهنگی مسائل حقوقی آثار ثبت جهانی استان فارس با حضور منیر خلقی مدیر امور حقوقی و بین الملل پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مدیران پایگاه های جهانی استان، نمایندگان استانداری فارس، فرمانداری های شهرستان های دارای آثار ثبت جهانی و ادارات کل استان برگزار گشت و حاضران به بحث و بررسی موارد مد نظر پرداختند.

محورهای مورد بحث در این جلسه بافت های روستا و روستاهای واقع در حرایم میراث جهانی، محوطه های میراث جهانی، اجرای قوانین موجود و طرح تملک با اعمال ماده 91 و رویکرد بین المللی و تطبیقی با سایر کشورها در چارچوب توسعه پایدار و متعاقبا اعمال آن در طرح آمایش بود.

در ابتدای جلسه منیر خلقی مدیر امور حقوقی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: سعی داریم مسائل و تعارضات بین دستگاه های دولتی و خصوصی در بخش مالکیت را بررسی کنیم.

علیرضا عسکری چاوردی مدیر پایگاه میراث جهانی ساسانی فیروزآباد و سروستان نیز اضافه کرد: نشست و کارگاه حقوق میراث جهانی در 27 بهمن ماه امسال توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی، دانشگاه بولونیای ایتالیا و موسسه ایزمئو با حضور و سخنرانی دو حقوقدان برجسته از سوئد و فرانسه با موضوع حقوق میراث جهانی استان فارس برگزار خواهد شد.

در ادامه محمدکریم میرزایی معاون سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت با اشاره به قرار دریافت میراث جهانی تخت جمشید و آثار مهم دیگری همچون نقش رستم و نقش رجب و شهر استخر در این شهرستان اضافه کرد: موضوع در حوزه تخت جمشید با آثار جهانی کازرون و فیروزآباد متفاوت است، زیرا اطراف تخت جمشید اراضی گسترده بسیار حاصلخیز کشاورزی باارزش اضافه کرده زیاد وجود دارد و مسائل عمومی بسیاری را به وجود آورده است، به همین دلیل نیازمند برگزاری کارگروه های تخصصی برای هر حوزه میراث جهانی مطابق با شرایط آن اثر در هر شهرستان هستیم.

میرزایی به اثرات مخرب پتروشیمی شیراز بر تخت جمشید نیز اشاره کرد و خواستار ارائه راهکارها و مطالعات در این زمینه شد.

در این جلسه فرشته دانشور نماینده حقوقی تخت جمشید، محسن اعتصامی پور نماینده اداره کل راه و شهرسازی، محمدرضا آزاده نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علی شمس نماینده اداره کل ثبت اسناد و املاک، الیاس رضایی نماینده اداره اوقاف و امور خیریه و خسرور روستایی نماینده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

پیش نشست کارگاه حقوقی میراث جهانی 24 آذر ماه برگزار خواهد شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5341

به "مسائل حقوقی آثار ثبت جهانی استان فارس مورد بررسی قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل حقوقی آثار ثبت جهانی استان فارس مورد بررسی قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید