معاون گردشگری: با تور واکسن کرونا برخورد می کنیم

به گزارش سهندبلاگ، معاون گردشگری گفت: تبلیغ و اجرای تور با وعده واکسن کرونا فاقد وجاهت قانونی بوده و مطابق مقررات با آن برخورد خواهد شد.

معاون گردشگری: با تور واکسن کرونا برخورد می کنیم

به گزارش ایسنا، به دنبال تبلیغ تور واکسن کرونا در فضای مجازی، ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در نامه ای تاکید کرد: با توجه به شرایط رکود ناشی از شیوع کرونا در فعالیت های خدماتی مبتنی بر اقتصاد گردشگری از جمله مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی و نیز دفاتر/ شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری، متاسفانه برخی از واحد های گردشگری به انجام تبلیغات کاذب در برخی رسانه ها و همچنین در فضای مجازی به صورت غیرواقعی و اغواکننده تور با واکسن کرونا، اقامت در کلبه و ویلا های غیرمجاز و ... اقدام می کنند که ادامه این گونه فعالیت های کاذب و دروغین می تواند لطمه های جبران ناپذیری بر پیکره ضعیف صنعت گردشگری وارد کند.

به منظور حمایت از ذی نفعان و فعالان حوزه گردشگری و جلوگیری از اجرای این گونه اقدامات تبلیغی دروغین و مخرب، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دارندگان مجوز فعالیت در فضای مجازی، صرفا مجاز به معرفی مراکز اقامتی دارای پروانه بهره برداری متبوع هستند و تبلیغ مراکز غیرمجاز و استفاده از آن در برگزاری و اجرای تور فاقد وجاهت قانونی است.

پیرو این دستور، علی رفیعی ـ معاون گردشگری تهران ـ نیز در بخشنامه ای خطاب به تمام تشکل های گردشگری، اقامتی، پذیرایی، تفریحی و حمل و نقل در این استان تاکید کرد از هرگونه اقدام تبلیغی خارج از موارد مندرج در آیین نامه های موجود خودداری کنند.

او همچنین در این بخشنامه نوشت: دارندگان مجوز فعالیت در فضای مجازی صرفا مجاز به معرفی مراکز اقامتی دارای پروانه بهره برداری متبوع هستند و هرگونه تبلیغ مراکز غیرمجاز و استفاده از آن در برگزاری و اجرای تور فاقد وجاهت قانونی است و در صورت مشاهده طبق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

تبلیغ تور واکسن کرونا نخستین بار در پاییز سال گذشته همزمان با آغاز واکسیناسیون در برخی کشورها، انجام شد که آژانس دار ها آن را دروغین دانستند و وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در واکنش به آن، هر نوع تور گردشگری با عنوان واکسیناسیون کرونا را غیرمجاز اعلام کردند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: فرارو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14243

به "معاون گردشگری: با تور واکسن کرونا برخورد می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون گردشگری: با تور واکسن کرونا برخورد می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید