معتمدی: قرارداد ساخت دومین ماهواره سنجشی امضا شد

به گزارش سهندبلاگ، رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: قرارداد ساخت دومین ماهواره سنجشی از سوی این دانشگاه با سازمان فضایی منعقد شده است.

معتمدی: قرارداد ساخت دومین ماهواره سنجشی امضا شد

سیداحمد معتمدی، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حاشیه هجدهمین کنفرانس ملی انجمن هوافضای ایران در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران، در مورد زمان ساخت ماهواره دوم توسط این دانشگاه گفت: پس از در مدار قرار نگرفتن ماهواره پیغام، برای ساخت ماهواره دوم یک قرارد با سازمانفضایی کشور امضا شده است.

معتمدی ادامه داد: با امضای این قرار داد و به محض تامین منابع اقتصادی وارد فاز ساخت آن خواهیم شد.

رییس دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه این ماهواره نسبت به ماهواره پیغام از فناوری های پیشرفته ای برخوردار است، توضیح داد: بر اساس توافقات اجرا شده، قرار است این ماهواره با وزن 200 کیلوگرم از نوع سنجشی و با دقت یک متر طراحی و ساخته گردد و اعتبارات اولیه آن 200 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی در مورد فرایند کار این ماهواره گفت: در مدت 4 تا 5 سال طراحی و ساخته این ماهواره زمان خواهد برد و ماموریت اصلی آن تصویربرداری است.

معتمدی اعلام کرد: مدار این ماهواره 500 تا 600 کیلومتر در نظر گرفته شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6665

به "معتمدی: قرارداد ساخت دومین ماهواره سنجشی امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معتمدی: قرارداد ساخت دومین ماهواره سنجشی امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید