نخستین کنفرانس بین المللی مطالعات چین در دانشکده مطالعات دنیا برگزار گردید

به گزارش سهندبلاگ، رئیس دانشکده مطالعات دنیا با اشاره به اهمیت مطالعات چین گفت: چین دومین قدرت مالی در دنیاست و بازار مبادلات چین را باید بازار نخست در دنیا دانست.

نخستین کنفرانس بین المللی مطالعات چین در دانشکده مطالعات دنیا برگزار گردید

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

ه گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از دانشکده مطالعات جهان، نخستین کنفرانس بین المللی مطالعات چین، روزهای 18 و 19 خرداد 1398 در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار گردید.

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، سعیدرضا عاملی، رئیس دانشکده مطالعات جهان، بهزاد شاهنده، دبیر علمی کنفرانس، ژیاگو ریشتر، استاددانشگاه وین، محمد نقی زاده، استاد بین الملل دانشکده مطالعات جهان، و ارسلان قربانی شیخ نشین، استاد دانشگاه خوارزمی، سخنرانی کردند.

سعیدرضا عاملی، سخنران نخست مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی مطالعات چین، ضمن خوش آمدگویی به مهمانان داخلی و خارجی، خبر از کوشش جدی دانشکده برای راه اندازی رشته مطالعات چین در دانشکده مطالعات جهان داد.

عاملی یکی از مسائل امروز جهان را عدم شناخت درست کشورها از یکدیگر دانست که سبب پندارهای غلط از طرف مقابل می گردد. لذا، هدف از تأسیس دانشکده مطالعات جهان را یاری به شناخت بهتر سایر کشورها و برطرف پندارهای غلط مطرح کرد.

رئیس دانشکده مطالعات جهان با اشاره به اهمیت مطالعات چین گفت: چین دومین قدرت مالی در جهانست و بازار مبادلات چین را باید بازار نخست در جهان دانست.

وی اضافه نمود: چین، به خصوص پس از 1979 تولدی تازه یافت و درهای خود را رو به جهان گگردد و سیاست های جدیدی اخذ کرد و از تکرار تجربه دوران مائواجتناب ورزید. چین جدید گسترش طبقه متوسط را دنبال کرد، به طوری که این جمعیت به 300 میلیون نفر رسید و 400 میلیون نفر از خط فقر جدا شدند که دستاورد مهمی است.

به گفته وی چین امروز، یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان به لحاظ حضور میلیاردهاست که نشان از چالش جدی برای فاصله دهک های مالی تلقی می گردد که ظرفیتی برای توسعه مالی کشور به حساب می آید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مهم ترین جنبه اهمیت چین را اندیشه انسان ها و سرمایه انسانی آن دانست که سخت کاری و پرکاری در آن بخشی از فرهنگ و غنی ترین سرمایه جهانی است.

عاملی با اشاره به رویکرد چین به جهانی شدن اضافه نمود: در سخن از جهانی شدن، شاید نخستین کشوری که به ذهن ما خطور کند آمریکا باشد. ولی این واقعیت ندارد. جهانی شدن محصول انتقال از محدود بودن به یک موضع، به مواضع جهانی و با نگاه ارتباطی جهانی شدن در دوره جدید محصول ظهور صنعت هم زمان ارتباطات است که موجب فرامحلی شدن همه پدیده ها شده است. لذا، جهانی سازی خاص آمریکا نیست و سایر کشورها نیز می توانند جهانی باشند، از جمله چین جهانی، ایران جهانی، ژاپن جهانی و هند جهانی. بنابراین، جهانی شدن های دیگری نیز وجود دارند و خاص آمریکا نیست.

وی گفت: چین امروز در پهنه جغرافیا پهن شده و از آفریقا تا آسیا و جاده ابریشم گسترش یافته است. سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری برای استقرار و بازسازی و توسعه جاده ابریشم در نظر گرفته شده است. این توسعه اهمیت بسیاری دارد؛ در عین حال، منطق مدیریتی جدیدی در جهان می طلبد.

استاد ارتباطات دانشگاه تهران اعلام کرد: ملت های جهان امروز دیگر ملت های قبل نیستند، هوشیارتر شده اند و جامعه هنجاری، مخاطبی و توده وار گذشته تغییر نموده است و در حال تبدیل شدن به جهانی است که فرد تبدیل به کاربر و کنشگر فعال شده است. این امر همه کشورها را با چالش جدیدی روبرو نموده است. قدرتمند شدن فرد و توانایی و آگاهی فرد سبب اقدامات تأثیرگذار فرد در منطقه می گردد، لذا ادامه سیاست های پیشین، کشورها را دچار مشکل خواهد نمود و باید به دنبال مدل جدیدی از جهانی شدن بود.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1946

به "نخستین کنفرانس بین المللی مطالعات چین در دانشکده مطالعات دنیا برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین کنفرانس بین المللی مطالعات چین در دانشکده مطالعات دنیا برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید