مهمترین تغییرات آزمون ارشد 1402، برنامه ای برای واگذاری کامل پذیرش به دانشگاه ها نداریم

به گزارش سهندبلاگ، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نمود که این سازمان برنامه ای برای واگذاری کامل پذیرش در آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد به دانشگاه ها ندارد.

مهمترین تغییرات آزمون ارشد 1402، برنامه ای برای واگذاری کامل پذیرش به دانشگاه ها نداریم

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه برنامه ای برای واگذاری برگزاری آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد به دانشگاه ها نداریم، اظهار کرد: در حال حاضر پذیرش در دوره دکتری به این صورت است که 50 درصد نمرات به صورت کتبی و ازطریق آزمون به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور کسب می گردد و 50 درصد مابقی نیز به وسیله مصاحبه و آنالیز سوابق علمی به وسیله دانشگاه ها مشخص می گردد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه مسیر برگزاری آزمون کارشناسی ارشد یه شکلی طی می گردد که دانشگاه ها نقش زیادی در پذیرش داشته باشند، اظهار کرد: برگزاری این آزمون در اسفند ماه به این علت است که دانشگاه ها فرصت بیشتری برای آنالیز شرایط علمی داوطلبان داشته باشند.

وی اعلام کرد: فعلا برنامه ای برای واگذاری کامل برگزاری آزمون های تحصیلات تکمیلی به دانشگاه ها و حذف صد درصدی برگزاری ترکیبی این آزمون ها نداریم.

دکتر پورعباس از برنامه سازمان سنجش آموزش کشور برای تجمیع زمان برگزاری آزمون های این سازمان اطلاع داد و گفت: اولین تجمیع آزمون ها را برای دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری را داشتیم و دنبال این هستیم که سایر آزمون های سازمان نیز در این راستا تجمیع شوند.

وی با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد سال آینده تنها در یک روز برگزار می گردد، اعلام کرد: شیوه برگزاری این آزمون نیز تغییر خواهد نمود به این صورت که تعداد سئوالات آن کاهش می یابد. در واقع تا به امروز به این شکل بود که در بعضی کد رشته ها زمان آزمون چهار ساعت و نیم مشخص شده بود که کوشش می کنیم زمان آزمون به سه یا سه ساعت و نیم کاهش یابد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 اسفند 1401 بروزرسانی: 24 اسفند 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 18898

به "مهمترین تغییرات آزمون ارشد 1402، برنامه ای برای واگذاری کامل پذیرش به دانشگاه ها نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین تغییرات آزمون ارشد 1402، برنامه ای برای واگذاری کامل پذیرش به دانشگاه ها نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید