روند دریافت ویزای مخترعین آمریکا چگونه است؟

به گزارش سهندبلاگ، آمریکا به عنوان مهد نوآوری شناخته شده و سابقه طولانی در حمایت از ایده های نو و خلاقانه دارد. هر ساله بسیاری از افراد برتر در زمینه های ورزشی، علمی، هنری ، تجاری و… برای دریافت اقامت دائم آمریکا اقدام می نمایند. اگر شما هم از جمله مخترعین، نخبگان، اساتید دانشگاه ، هنرمند، ورزشکار یا پزشک واجد شرایط هستید این مقاله را از دست ندهید. در ادامه با تمامی روش های دریافت اقامت دائم به وسیله ویزاهای نخبگان آمریکا آشنا خواهید شد.

روند دریافت ویزای مخترعین آمریکا چگونه است؟

ارزش بالای تفکر مستقل و کارآفرینی در فرهنگ آمریکایی باعث تشویق به ریسک پذیری و دنبال کردن ایده های تازه می گردد. در آمریکا منابع و زیرساخت های مناسب از نظر سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی در زمینه تحقیق و توسعه (R&D)، حفظ روند صعودی دانشگاه های برجسته و مراکز تحقیقاتی پیشرفته در این کشور، برنامه های حمایتی متعددی برای یاری به مخترعان برای تبدیل ایده هایشان به واقعیت وجود دارد که در نهایت منجر به تبدیل شدن آمریکا به یکی از مقاصد مطلوب برای مخترعین و نخبگان در تمام زمینه ها شده است.

بعلاوه آمریکا بزرگترین اقتصاد دنیا را دارا است و این موضوع به معنای وجود تقاضای بالقوه بالا برای محصولات و خدمات تازه است. این محصولات تازه با توجه به امکان دسترسی آسان به بازارهای بین المللی محدود به بازارهای ایالات متحده نیستند و می توانند در بسیاری از کشورهای دنیا عرضه شوند.

آمریکا دارای قوانین قوی مالکیت معنوی برای محافظت از اختراعات، طرح های صنعتی و حق حق امتیاز است. بنابراین به راحتی می توانید از عدم سوء استفاده از اختراعتان مطمئن باشید.

مهمترین نکته این است که اقدام برای دریافت این ویزا محدودیت هایی مثل مدرک تحصیلی، محدودیت سنی، تمکن مالی و لزوم اخذ جاب آفر را ندارد و درصورتیکه شما رزومه قوی و ثبت اختراع بین المللی داشته باشید می توانید برای دریافت ویزای مخترعین آمریکا اقدام نمایید. با توجه به این دلایل، جای تعجب نیست که آمریکا به عنوان یکی از مجذوب نماینده ترین مکان ها برای مخترعان در سراسر دنیا شناخته می گردد.

مخترعین چگونه می توانند برای مهاجرت به آمریکا اقدام نمایند؟

آمریکا برای پذیرش افراد نخبه و برجسته 3 نوع ویزا دارد. هر یک از این روش ها برای قشر مشخصی از افراد مناسب است و انتخاب روش بهینه برای شما به سوابق کاری یا علمی شما و یا حوزه ای که در آن تخصص یا فزونی دارید، بستگی دارد.

ویزای EB1 آمریکا :

  • ویزای EB1 آمریکا که به عنوان ویزای نخبگان نیز شناخته می گردد، نوعی ویزای مهاجرتی و دائم آمریکاست که به افراد با استعداد و برجسته در زمینه های علمی، هنری، آموزشی، تجاری و ورزشی تعلق می گیرد. افرادی که دارای سوابق علمی- پژوهشی بین المللی ، ثبت اختراع بین المللی و یا جوایز بین المللی هستند و یا هنرمندان و ورزشکارانی که شناخته شده و معروف هستند، می توانند برای این ویزا اقدام نمایند.

این ویزا سه زیر گروه دارد که افراد واجد شرایط در زیر گروه اول این ویزا می توانند بدون احتیاج به پیشنهاد شغلی از کارفرمای آمریکایی، اقامت دائم آمریکا را دریافت نمایند. به طور کلی، فرآیند صدور ویزای EB1 فرایندی است که به شما این امکان را می دهد که از زمان ورود برای دریافت گرین کارت آمریکا اقدام کنید. این ویزا به دارندگان آن امکان می دهد در هر نقطه از ایالات متحده کار نموده و ساکن شوند. گفتنی است همسر و بچه ها مجرد زیر 21 سال دارندگان ویزای EB1 می توانند به همراه آنها به آمریکا مهاجرت نمایند. این ویزا به 3 دسته تقسیم می گردد:

  1. EB1A: برای دریافت این ویزا ضروری است تا شخص توانایی های خود را در زمینه علمی، هنری، ورزشی اثبات کند.
  2. EB1B: مناسب برای اساتید و پژوهشگرانی است که در زمینه خاصی به مدت 3 سال و یا بیشتر سابقه پژوهش و تدریس را در کارنامه خود دارند.
  3. EB1C: این ویزا برای افرادی مناسب است که سابقه کار برای یک شرکت آمریکایی اینرنشنال را دارند و حداقل 1 سال قبل از درخواست در این شرکت مشغول به کار بوده اند.
  • ویزای O1 آمریکا

ویزای O آمریکا یکی دیگر از ویزاهای مربوط به نخبگان و هنرمندان است و به افراد با استعداد و برجسته در زمینه های علم، هنر، آموزش، تجارت و ورزش تعلق می گیرد. توجه داشته باشید که برای واجد شرایط شدن جهت دریافت این ویزا فرد احتیاجمند رزومه قوی بین المللی است و باید دستاورد های بین المللی را در کارنامه خود داشته باشد. بعلاوه برای دریافت ویزای O1 شما احتیاجمند دریافت جاب آفر از یک کارفرمای آمریکایی هستید. ویزای O1 خود به 2 دسته تقسیم می گردد:

  1. ویزای: O-1A برای افراد برتر در زمینه های علمی، ورزشی و تجاری است.
  2. ویزای: O-1B که برای هنرمندان است.

توجه داشته باشید که این ویزا حداکثر 3 ساله است و به افراد اجازه می دهد تا برای کار در ایالات متحده به طور موقت اقامت داشته باشند. اما افراد بعد از ورود به آمریکا با ویزای O1 امکان تبدیل این ویزا به گرین کارت و تغییر در روند کاری خود را خواهند داشت.

  • NIW

نوع سوم ویزاهای مناسب برای افراد نخبه NIW است. افراد در زمانی واجد شرایط دریافت این ویزا هستند که رزومه قوی دارند و پذیرش آنها در راستای منافع ملی آمریکا است، به همین دیل احتیاج به اخذ جاب آفر از کارفرمای آمریکایی ندارند. دارندگان این ویزا نیز مانند EB1 واجد شرایط دریافت گرین کارت آمریکا هستند و بلافاصله بعد از ورود به خاک آمریکا می توانند برای دریافت گرین کارت اقدام نمایند.

دریافت آسان ویزای نخبگان آمریکا

همانطور که در این مقاله شرح داده شد آمریکا به عنوان مهد فناوری و بزرگترین اقتصاد دنیا هر ساله میزبان بسیاری از افراد با توانمندی های سطح بالا از سرتاسر دنیا است. اطلاع از معیارهای مورد نظر آمریکا می تواند روند پذیرش و اخذ ویزای نخبگان آمریکا را تسهیل کند. بنابراین بهتر است از خدمات مشاوره یک وکیل مهاجرتی با تجربه در این فرایند بهره ببرید.

موسسه مهاجرتی رویال اپلای اولین و معتفزونین شرکت مهاجرت به آمریکا و کانادا در ایران، انتخابی مطمئن برای مسیر مهاجرتی شما است. این مجموعه به شما یاری می نماید تا در صورتی که واجد شرایط ویزای نخبگان آمریکا هستید و یا از روند ثبت اختراع به صورت بین المللی اطلاعی ندارید به راحتی برای ثبت اختراع و دریافت ویزای نخبگان اقدام کنید. بعلاوه این مجموعه خدمات متنوعی در زمینه انواع ویزای آمریکا مانند سرمایه گذاری در آمریکا و کانادا، اخذ جاب آفر و ویزای کاری، اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر آمریکا و کانادا و ویزای تحصیلی ، اخذ ویزای توریستی و بعلاوه اخذ اقامت دائم و گرین کارت آمریکا را به شما ارائه می نماید و شما می توانید با خیالی آسوده صفر تا صد فرایند مهاجرتی خود را به آنها بسپارید. شما می توانید از خدمات مشاوره رایگان این مجموعه استفاده نمایید. کافی است با شماره تماس 22407171 تماس حاصل نمایید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 21 تیر 1403 بروزرسانی: 21 تیر 1403 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19783

به "روند دریافت ویزای مخترعین آمریکا چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند دریافت ویزای مخترعین آمریکا چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید