نخست وزیر انگلیس اقدامات بایدن را فوق العاده دلگرم کننده خواند

به گزارش سهندبلاگ، نخست وزیر انگلیس گفت، گامهای اولیه اتخاذ شده از سوی جو بایدن در قابل مسائلی همچون سیاست خارجی و تغییرات آب و هوایی برای روابط بین کشورش و آمریکا فوق العاده دلگرم کننده هستند.

نخست وزیر انگلیس اقدامات بایدن را فوق العاده دلگرم کننده خواند

به نقل از پایگاه سی.بی.اس، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه ای مطرح نمود: در چند هفته گذشته بعضی تحولات مهم در نحوه به هم نزدیک شدن تفکر آمریکا و انگلیس وجود داشته است؛ به ویژه در قبال مسائلی همچون تغییرات آب و هوایی، ناتو، ایران و فراتر از همه در قبال طرق همکاری آمریکا و انگلیس برای رسیدگی به چالش محیط زیستی پیش روی سیاره ما.

او اظهار کرد: من فکر می کنم در این زمینه بعضی صحبتهایی که ما داریم از دولت جدید آمریکا و کاخ سفید جدید می شنویم به شکل فوق العاده ای دلگرم کننده هستند و ما می خواهیم با رئیس جمهور در قبال آنها همکاری کنیم.

بوریس جانسون جزو اولین رهبران دنیا بود که به بایدن و معاون کامالا هریس بعد از برنده شدن آنها در انتخابات نوامبر گذشته آمریکا تبریک گفت. رئیس جمهور آمریکا همچنین با جانسون سه روز بعد از اجرای تحلیف صحبت نموده و خطاب به او نیتش را برای تقویت روابط ویژه بین دو کشور و جان بخشی مجدد به روابط ترانس آتلانتیک ابلاغ کرد.

جانسون در ادامه مصاحبه اش با شبکه سی.بی.اس نیوز گفت، از داشتن روابط خوب با کاخ سفید شادمان است و با بایدن گفتگوهای فوق العاده داشته است. نخست وزیر انگلیس در عین حال گفت، از اینکه بایدن شعار بار دیگر بهتر بسازیم را به ویژه در ارتباط با رسیدگی به همه گیری کروناویروس اتخاذ نموده هیجان زده است، هر چند که جانسون به شوخی گفت که اول او از آن استفاده نموده است.

او تاکید نمود: این شعار درست است. ما باید از این همه گیری بیماری درس بگیریم. ما باید یاد بگیریم که چطور اطلاعات را به اشتراک بگذاریم، چطور به شکل مناسب داروها را به اشتراک بگذاریم، چطور اطمینان حاصل کنیم که چیزهایی مثل تجهیزات حفاظت شخصی را همانطور که در اوایل همه گیری بیماری شاهد بودید، احتکار نمی کنیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که واکسنها را توزیع می کنیم.

جانسون همچنین گفت که امیدوار است آمریکا و انگلیس بتوانند با همکاری یکدیگر از همه گیری بیماری درس بگیرند و همچنین گفت که از اقدام دولت جو بایدن در اظهار نگرانی درخصوص تحقیقات سازمان بهداشت دنیای درباره منشا کووید-19 حمایت می نماید. وی اضافه کرد: وقتی شما یک بیماری مسری مشترک بین انسان و حیوان نظیر کروناویروس دارید، احتیاج است که بدانیم دقیقا این اتفاق چطور افتاده است. در حقیقت اگر که این بیماری مشترک بین انسان و حیوان بوده و واقعا نشات گرفته از تماس انسان با قلمرو حیوانات است، این یک ارزیابی است. اما ما ضروری است بدانیم که دقیقا چه اتفاقی افتاده است. آیا این اتفاق در بازار فروش گوشت حیوانات اتفاق افتاده است؟ آیا از سمت خفاش ها آمده است؟ آیا خفاش ها ارتباطی با مورچه خوارها داشتند؟ همه این سوالها اکنون موضوع حدس هستند.

او اظهار کرد: ما ضروری است که داده ها را ببینیم. ما ضروری است که همه مدارک را ببینیم. بنا براین من به طور کامل از آنچه که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در این خصوص گفته حمایت میکنم.

نخست وزیر انگلیس گفت که اطمینان زیاد به واکسیناسیونی که کشورش استفاده می نماید داشته و دلیلی برای آنکه آن را در برابر سویه های جدید ویروس غیر موثر بداند ندارد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12646

به "نخست وزیر انگلیس اقدامات بایدن را فوق العاده دلگرم کننده خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر انگلیس اقدامات بایدن را فوق العاده دلگرم کننده خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید