نقاهتگاه مهدیه کرج با همکاری اتاق ایران تا دو هفته آینده افتتاح می شود

به گزارش سهندبلاگ، رحیم بنامولایی رئیس اتاق کرج در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اقدامات این اتاق بازرگانی را در راستای مقابله با ویروس کرونا تشریح کرد. او همچنین از الزامات تحقق جهش تولید در سال جاری سخن گفت و تاکید کرد تعامل دولت با بخش خصوصی باید بیش از قبل شود.

نقاهتگاه مهدیه کرج با همکاری اتاق ایران تا دو هفته آینده افتتاح می شود

بنامولایی تاکید کرد اتاق کرج از اواخر اسفندماه سال گذشته همکاری تنگاتنگی با دانشگاه علوم پزشکی ، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد استان با هدف تامین و تجهیز کادر درمانی و کمک به اقشار آسیب پذیر داشته است.

رئیس اتاق کرج همچنین از ساخت و تجهیز نقاهتگاه 50 تخت خوابی با همکاری اتاق ایران خبر داد و اعلام کرد که این نقاهتگاه تا دو هفته آینده در مهدیه کرج افتتاح خواهد شد.

به گفته رئیس اتاق کرج در استان البزر، بیش از 3 هزار و 500واحد صنعتی، عمدتا در حوزه های پلاستیک، آرایشی، بهداشتی و نساجی فعال هستند که از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور بی وقفه فعال بودند و توانستند انواع مواد ضدعفونی کننده کشور را تولید کنند تا از این بابت خلایی ایجاد نشود.

بنامولایی تاکید کرد: شرایط به وجود آمده را باید به فال نیک گرفت و امیدوار هستیم با تجریه ای که در این تولید این محصولات پیدا کرده ایم به توانیم به نفع توسعه صادرات بهره گیریم. چراکه در حال حاضر تولیدات داخل اشباع است و یکی از مهم ترین اقداماتی که به نظر من باید در دوران پساکرونا صورت گیرد، برنامه ریزی برای توسعه صادرات به خصوصی در حوزه صنایع غذایی و دارویی است.

رئیس اتاق کرج،نحوه تخصیص سهمیه الکل به تولیدکنندگان استان البرز را یکی از مهم ترین دغدغه های فعالان اقتصادی استان عنوان و شرح داد: به لحاظ کمی، 60 تا 70 درصد محصولات آرایشی و بهداشتی کشور در استان البرز تولید می شود اما در حال حاضر سهمیه الکل اختصاص داده شده به کارخانجات تولیدی کاهش پیدا کرده است . او در همین زمینه ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع تر این مشکل رفع شود.

بنامولایی همچنین با اشاره به کمبود و گرانی برخی مواد اولیه به دلیل تحریم و بسته شدن مرزها پیشنهاد داد تا بانک مرکزی طی برگزاری جلسات استانی و همچنین نشست با روسای اتاق های بازرگانی، دستوری صادر کند تا صادرکنندگان بتوانند در قبال صادرات، استراتژی تهاتر در پیش بگیرند تا به این وسیله مواد اولیه وارد کشور شود.

بنامولایی با تاکید بر استراتژی مسئولین و تاکید بر اقتصاد مبتنی بر صادرات محصولات غیرنفتی افزود: خوشبختانه بعد از 40 سال شاهد تغییر نگاه دولت به اقتصاد هستیم و در شرایطی که جهش تولید و هم افزایی در این راستا سال هاست که مورد نظر رهبری هم قرار گرفته است، توجه داشته باشیم که تحقق این مهم در گروی تعامل دولت با بخش خصوصی است.

رئیس اتاق کرج اعلام کرد: در حال حاضر صادرات بخش خصوصی به جز میعانات ، پتروشیمی و نفت، چیزی در حدود 10 تا 11 میلیارد دلار است ودر صورت حمایت دولت و به ویژه بانک مرکزی، بخش خصوصی می تواند تا خاتمه سن 1404 صادرات را به 50 تا 60 میلیارد دلار افزایش دهد.

او همچنین پیشنهاد داد تا با توجه به اینکه اقتصاد مبتنی بر صادرات غیرنفتی یکی از مهم ترین دستور کارهای مجلس آینده است، استراتژی پیاده شود تا حداقل یک سوم از کرسی های مجلس به بخش خصوصی اختصاص داده شود تا با گسترش نگاه اقتصادی، قوانینی در مجلس به تصویب رسند که رونق و جهش اقتصادی را به دنبال خواهند داشت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8291

به "نقاهتگاه مهدیه کرج با همکاری اتاق ایران تا دو هفته آینده افتتاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاهتگاه مهدیه کرج با همکاری اتاق ایران تا دو هفته آینده افتتاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید